آمادگی طلاب مازندرانی در امدادرسانی به سیل‌زدگان شرق کشور
کد خبر: 3872163
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

آمادگی طلاب مازندرانی در امدادرسانی به سیل‌زدگان شرق کشور

گروه اجتماعی ــ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از آمادگی گروه‌های جهادی و همچنین طلاب حوزه علمیه استان برای کمک به مردم سیل‌زده سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد.

آمادگی طلاب مازندرانی در امدادرسانی به سیل‌زدگان شرق کشوربه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان، حجت‌الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر ضرورت به‌کارگیری همه امکانات به‌منظور کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان، این اقدام را یک تکلیف انسانی و شرعی دانست و افزود: همه بخش‌های دولتی و غیر دولتی باید برای برون‌رفت از شرایط فعلی تلاش کنند.

وی بسیج امکانات دستگاه‌های مختلف برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان را ضروری دانست و اظهار کرد: باید نیاز‌های اولیه این مردم سیل‌زده با سرعت بیشتری تأمین و میان مردم خسارت دیده توزیع شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه‌ ملت بزرگ ایران در کمک به هموطنان خود در چنین حوادثی پیشگام بودند، تصریح کرد: در سیل سال گذشته استان گلستان و برخی نقاط دیگر کشور نیز اقشار مختلف مردم در کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده همکاری بسیار خوبی داشتند.

وی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در کاهش آلام مردم در سیل سال گذشته استان گلستان، افزود: در روز‌های اخیر نیز پس از فرمان مقام معظم رهبری بسیاری از گروه‌های جهادی برای کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان بسیج شدند و به‌طور حتم حمایت و تقویت این گروه‌های جهادی در رفع بسیاری از مشکلات مردم مؤثر است.

این مدرس حوزه علمیه، با بیان اینکه بسیاری از طلاب و گروه‌های جهادی استان برای اعزام به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان و کرمان آمادگی کامل دارند، تصریح کرد: به‌طور حتم حضور این گروه‌های جهادی، روند امداد‌رسانی و و ارائه خدمات به مردم سیل‌زده این مناطق را تسریع خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز گروه‌های جهادی بازوان توانمندی برای سایر دستگاه‌های اجرایی به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به سیل‌زدگان و خسارت‌دیدگان مناطق مختلف کشور هستند که باید از این ظرفیت‌های مردمی بیشتر بهره گرفته شود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه، دشمنان و به‌‌ویژه رسانه‌های معاند به‌دنبال سوء استفاده از این شرایط به وجود آمده هستند، گفت: مسئولان باید با تسریع در روند خدمات‌رسانی و همچنین فراهم کردن امکانات لازم از سوء استفاده دشمنان جلوگیری کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین به حضور پررنگ طلاب و روحانیان در کنار مردم سیل‌زده سیستان‌و‌بلوچستان اشاره کرد و گفت: این حضور موجب دلگرمی مردم سیل‌زده و خسارت‌دیده آن منطقه شده و روند امداد‌رسانی را تسریع خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha