تشریح فعالیت‌های هفته قرآن آموزش و پرورش مازندران
کد خبر: 3863024
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

تشریح فعالیت‌های هفته قرآن آموزش و پرورش مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه از ٢٣ تا ٢٩ آذرماه به عنوان هفته قرآن و عترت و نماز در مدارس سراسر کشور نام‌گذاری شده است به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت.

تشریح فعالیت‌های هفته قرآن آموزش و پرورش مازندرانمحمود تنها، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با اشاره به اینکه، ٢٣ تا ٢٩ آذرماه به عنوان هفته قرآن و عترت و نماز در مدارس سراسر کشور نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در این هفته فضای معنوی و روحانی بر مدارس حاکم می‌شود.
وی با بیان اینکه، معنویت گوهر دین است، افزود: دین مبین اسلام با به رسمیت‌شناختن ابعاد وجودی انسان، در تمام زمینه‌ها برنامه‌هایی را تدارک دیده، که ضامن سلامت فیزیکی و امنیت روحی و روانی انسان در هر عصر و دوره‌ای و در هر مکان و محدوده‌ای باشد.
تنها، تصریح کرد: منظور از معنوی شدن انسان اسن است که؛ انسان‌ها دارای سبکی از زندگی شوند که در آن آرامش درونی، شادی، امیدواری و رضایت باطن وجود داشته باشد و زندگی برایشان معنی‌دار شود.
وی تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن کریم، عترت و نماز را زمینه‌ساز انس بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان با سرچشمه‌ی زلال معارف غنی قرآن کریم، اهل بیت (ع) و مصونیت‌بخشی جوانان و نوجوانان، بیان کرد.
رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، اظهار کرد: در هفته قرآن محافل انس با قرآن با عنوان «زیبایی‌های بی‌پایان» با حضور کاروان قرآنی نور متشکل از اساتید و قاریان و حافظان برتر فرهنگی و دانش‌آموزی کشوری و استانی با محوریت دارالقرآن‌ها و با حضور رضایی نفر اول مسابقات بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی افزود: جشنواره «چراغ راه» در مدارس شبانه‌روزی با محوریت نیایش امام سجاد (ع) درباره پدر و مادر صحیفه سجادیه در قالب‌های تصویرآفرینی‌نامه، پیام این دعا، دلنوشته دانش‌آموز، برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، اظهار کرد: دیدار فعالان قرآنی استان با نماینده، ولی فقیه در استان و در شهرستان‌ها دیدار با ائمه جمعه شهرستان و مناطق و برنامه‌ریزی جهت شرکت در نماز جماعت مدارس، برگزاری گفتمان‌های دینی و بهره‌گیری از مبلغان توانمند و دعوت از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه، برگزاری کیفی نشست‌های دانش‌آموزی و خانواده مطهر با موضوع قرآن، عترت و نماز از جمله فعالیت‌های این هفته است.
هم‌اندیشی مدارس مجری طرح «روشنا» در مرکز تیزهوشان ساری برگزار می‌شود
وی افزود: حضور فعال دانش‌آموزان و اولیا در نماز جمعه ٢٩ آذر و تشریح فعالیت‌های سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز در مصلی‌های نماز جمعه با حضور روئسا یا معاونان ادارات، تجلیل از مفاخر قرآنی با حضور امام جمعه و مسئولان در نماز جمعه آن روز، تجلیل و تقدیر از امام جماعت و همکاران فعال در حوزه قرآن عترت و نماز ادارات و ... از دیگر برنامه‌های هفته قرآن است.

تنها با بیان اینکه، میهمان ویژه استانی در هفته قرآن، عترت و نماز جهت اجرای بهتر جشن عبادت حجت‌الاسلام راستگو و فرمانی هستند، اظهار کرد: برگزاری با‌شکوه جشن عبادت به صورت مدرسه‌ای و متمرکز، اجرای برنامه‌هایی در راستای تبیین بحث تقلید و مرجعیت و آشنایی دانش‌آموزان با موضوع و آموزش عملی نماز برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از دیگر برنامه‌های هفته قرآن است.
وی برگزاری سلسله جلسات تبیین کتاب‌های پژوهش‌های قرآن، عترت و نماز را یکی از برنامه‌های هفته قرآن برشمرد و افزود: این نشست‌ها در راستای ارتقای سطح دانش و بینش فرهنگیان و نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی میان گروه‌های مختلف به‌ویژه جامعه فرهنگیان برگزار شده و توسعه فضای نگارش و تألیف و خلق اثر، ایجاد ساز و کار‌های مناسب جهت ارائه نکات علمی در حوزه‌ها و موضوعات مختلف علمی و فرهنگی را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بهره‌گیری از اساتید حوزه و دانشگاه نقش بسزایی در اعتلای فعالیت‌های قرآنی دارد، افزود: برگزاری سلسله نشست‌های نسیم هدایت با شرکت صاحب‌نظران فرهنگی در جهت پاسخ‌گویی به نیاز‌ها و مطالبات فکری و فرهنگی جامعه در راستای ایجاد فرصت مناسب برای بیان سؤالات و دیدگاه‌ها درباره موضوعات مختلف فرهنگی از دیگر برنامه‌های هفته قرآن است.

تنها اظهار کرد: در این هفته نمایشگاه قرآن و عترت با آثار هنری، و خطاطی، ناشران و هنرمندان قرآنی دانش‌آموزی و فرهنگی در حوزه قرآن و عترت و با محوریت آثار جشنواره قران صاعد در دارالقران، هنرستان و ... برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری طرح سراسری حفظ جز ۳۰ قرآن کریم در قالب جشنواره نور مبین، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در ادارات آموزش و پرورش و دارالقرآن‌ها از دیگر فعالیت‌های این هفته است.

انتهای پیام
captcha