روابط موازی؛ مهمترین عامل طلاق در جامعه
کد خبر: 3862515
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

روابط موازی؛ مهمترین عامل طلاق در جامعه

گروه اجتماعی ــ یک مشاور خانواده، ازدواج مجدد، خیانت محض به خانواده و جرم نابخشودنی است، گفت: مهمترین عامل اصلی طلاق در جامعه، داشتن روابط موازی در روابط زن و شویی است.

روابط موازی؛ مهمترین عامل طلاق در جامعهبه گزارش ایکنا از مازندران سید علی سلیلی، مشاور خانواده در جلسه امروز مشاوره خانواده که در جهاد دانشگاهی مازندران برگزار شد، گفت: اولین موضوعاتی که در تشکیل خانواده ممکن است دو طرف درگیر شوند، سنت ازدواج و مسائل عرفی است.
وی با بیان اینکه، مهریه باید قابلیت مالی و مشروعیت داشته باشد، افزود: مهریه یا صداق به کرامت زن مربوط می‌شود و بسته به نوع فرهنگ خانواده متفاوت است.

سلیلی، با بیان اینکه، بهترین مدل مهریه این است که پایین و عندالمطالبه باشد، تصریح کرد: مهریه باید با رضایت کامل باشد و فقط معنوی نباشد و بار مالی هم داشته باشد.

وی افزود: در برخی خانواده‌ها زوجه موضوعاتی همچون ادامه تحصیل زوجه یا توافق در انتخاب محل زندگی، سفر سالانه و... را جزو شروط ضمن عقد قرار می‌دهد که اگر با رضایت دو طرف باشد اشکالی ندارد.

سلیلی با بیان اینکه، پس از عقد، زوجه در ۱۲ مورد حق طلاق پیدا می‌کند، تصریح کرد: ندادن نفقه، سوءمعاشرت، ابتلای زوج به بیماری صعب‌العلاج، داشتن جنون، محکومیت ۵ سال به بالا، مفقود‌الاثر شدن و ... است.

وی با بیان اینکه، ازدواج موقت متاهلین، خیانت محض به خانواده است و جرم نابخشودنی است، افزود: مهمترین عامل اصلی طلاق در جامعه، روابط موازی در روابط زن و شویی است.

سلیلی با بیان اینکه، هیچ کانونی محکم‌تر از خانواده نیست، اظهار کرد: خانواده نا امن و بدون حسن معاشرت زندگی را متلاشی می‌کند و متاسفانه باید اعتراف کرد که دشمن در حوزه ایجاد چالش در خانواده به موفقیت‌هایی دست یافته است.

انتهای پیام
captcha