افزایش ۵۴ درصدی زکات در مازندران
کد خبر: 3861413
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

افزایش ۵۴ درصدی زکات در مازندران

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد مازندران در جلسه شورای زکات که در دفتر نماینده ولی‌فقیه و با حضور اعضای شورای زکات استان برگزار شد، گفت: ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در استان طی هشت ماهه سالجاری جمع‌آوری شد.

افزایش ۵۴ درصدی زکات مازندرانرضا نوروزی‌جعفری، مدیرکل کمیته امداد مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: در طی هشت ماهه سال‌جاری میزان زکات جمع‌آوری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال جاری زکات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های حمایتی و همچنین تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه برای مسکن، جهیزیه، درمان و معیشت مددجویان تحت حمایت هزینه شد.

نوروزی با اشاره به اینکه، همه باید در حیطه مسئولیت خود برای ترویج این فرهنگ تلاش کنند، بیان کرد: ارتباط چهره به چهره مسئولان زکات با خیران و کشاورزان، تشکیل جلسات شورای زکات شهرستان‌ها با حضور امام‌جمعه و فرماندار از جمله برنامه‌های جمع‌آوری زکات بوده است.

وی با بیان اینکه، یکهزار و ۴۰۰ شورای زکات روستا در استان تشکیل شد، افزود: زکات جمع‌آوری شده در روستا‌ها برای همان روستا در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود.

نوروزی با تقدیر از همراهی دستگاه‌های عضو شورای زکات، افزود: دستگاه‌های عضو با همکاری بیش از پیش خود در ترویج فرهنگ زکات، کمک حال کمیته امداد هستند.

وی افزود: در هشت ماهه گذشته ۴ میلیارد و ۷۴۹ میلیون و ۱۳۰ هزار ریال به ۲ هزار و ۸۶۱ سالمند خدمات ویژه ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه، میزان کمک‌های موردی در هشت ماهه سال جاری ۳۲ میلیارد و ۹۴۷ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۹۰۹ ریال به ۱۵ هزار و ۵۶۷ نفر بود، بیان کرد: در این مدت به ۳۲۱ دانشجوی دولتی و طلاب یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال مساعدت شد.

انتهای پیام
captcha