بهره‌برداری از ۸۸ واحد مسکونی سیل‌زده در هفته بسیج
کد خبر: 3858618
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

بهره‌برداری از ۸۸ واحد مسکونی سیل‌زده در هفته بسیج

گروه اجتماعی ــ مسئول سازمان بسیج سازندگی مازندران با اشاره به تجلیل جهادگران کارآفرینان و خیرین در هفته بسیج، گفت: ۸۸ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان تا پایان هفته بسیج بهره‌برداری خواهد شد.

بهره‌برداری از ۸۸ واحد مسکونی سیلزده در هفته بسیجبه گزارش ایکنا از مازندران سرهنگ اقبال‌پور، مسئول سازمان بسیج سازندگی مازندران، امروز ۳۰ آبان ماه در نشست خبری گفت: تنها راه عبور از تنگنا‌ها و مشکلات فعلی کار جهادی است.
وی افزود: استکبار به مثابه یک میکروب است اگر بر پیکره یک انسان ظاهرشود ارام و آرام بر او غلبه می‌کند و سپس او را می‌بلعد و نابود می‌کند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی مازندران، با بیان اینکه، بسیج سازندگی در مشکلات و آسیب‌ها به حمایت و محرومیت‌زدایی در استان پرداخته و می‌پردازند، تصریح کرد: امروز ببسیج سازندگی به عنوان یک بنیاد دانش‌مدار، نوگرا و تسهیل‌گر و قانون‌مدار در پنج عرصه اصلی فعال است.
وی با بیان اینکه، بسیج قادر به محرومیت‌زدایی از استان است، افزود: این سازمان می‌تواند با قرار گرفتن در کنار دیگر دستگاه‌ها به اقدامات محرومیت‌زدایی شتاب دهد.
اقبال‌پور، اظهار کرد: استان مازندران ۸۰۰ گروه جهادی به تعداد ۸ هزار نفر در ۲۲ رشته تخصصی دارد و تلاش دارند در پنج محور به محرومیت زدایی بپردازند.
وی از بهره‌برداری ۱۵۰ کیلومتر راه در استان در چند سال اخیر، ادامه داد: بسیج سازندگی تا کنون در حوزه راه روستایی و بین مزارع، ساخت پل، سر دهنه، آبرسانی پروژه‌هایی را به پایان رسانده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی مازندران با بیان اینکه، ۴۱۰ پروژه در هفته بسیج افتتاح خواهد شد، افزود: از ۴۰ هزار پروژه‌ای که بسیج سازندگی در کشور متعهد شده است، هزار و ۸۰۰ پروژه در مازندران تعهد شد که تا امروز هزار و ۵۶۰ پروژه انجام شده است.
وی تجلیل از جهادگران کارآفرینان و خیرین را از برنامه‌های هفته بسیج در استان دانست و افزود: ۸۸ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان تا پایان هفته بسیج بهره‌برداری خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی مازندران با بیان اینکه، در سال‌های قبل ۱۸۰ میلیارد تومان وام اشتغال خرد و خانگی به متقاضیان پرداخت شده است، گفت:
در چند سال اخیر اشتغال الویت نخست است و ما اصرار داریم با انجام آموزش‌های لازم و با انجام تفاهمنامه با جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها دهکده آموزشی را فعال‌تر کنیم.
وی با بیان اینکه، زمانبر بودن قوانین اشتغال و تهیه مجوزات در ایران فاجعه است، افزود: در اقتصاد سالم اگر کسی ضعیف عمل کند مشکل‌زا است و در اقتصاد بیمار این موضوع عواقب شومی دارد و همه باید با همگرایی تلاش کنند تا مشکلات کشور را حل کنند.
وی افزود: احیای ورزشگاه متقی ساری در هفته بسیج کلنگ‌زنی می‌شود و ساخت سالن ورزشی جویبار نیز با همت مضاعفی ادامه می‌یابد.
اقبال‌پور، گفت: از سال ۱۳۷۵ تا کنون ۳ هزار و ۳۳۲ پروژه با اعتبار ۲۵۰  میلیارد تومان انجام شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی مازندران، با بیان اینکه، فرهنگ کار و تلاش در کشور ضربه دیده است، گفت: در بسیج و سپاه جوان‌گرایی انجام شده و چه خوب است دیگر دستگاه‌ها این رویه جوانگرایی را در سازمان خود پیاده کنند.
وی افزود: تلاش داریم تا روستا‌ها به شکل مولد باقی بماند که اصلاح راه  و توجه به وضعیت آب، رفاه نسبی، آموزش بهداشت و مشاغل از لازمه آن است.
اقبال‌پور با بیان اینکه در استان مازندران، ۷۰۰ صندوق اشتغالزایی ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۵ میلیارد تومان این صندوق‌ها اعتبار دارد و ما از خیرین تقاضا داریم که اجازه دهند مبالغی از اعتبار خودشان در بانک‌ها را برای اشتغازایی جوانان اختصاص دهند.

انتهای پیام
captcha