بسیج؛ نیاز کشور در حفظ دستاورد‌های انقلاب/ مردم به آشوب‌طلبان فرصت ندهند
کد خبر: 3858044
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

بسیج؛ نیاز کشور در حفظ دستاورد‌های انقلاب/ مردم به آشوب‌طلبان فرصت ندهند

گروه اجتماعی- نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، گفت: شجره طیبه بسیج را امام بنا کرد به دست رهبر معظم انقلاب تقویت و آبیاری می‌شود که نیاز امروز و فردای کشور برای حفظ دستاورد‌های انقلاب است.

بسیج؛ نیاز کشور در حفظ دستاورد‌های انقلاب/ مردم به آشوب‌طلبان فرصت ندهندآیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به هفته بسیج، اظهار کرد: امام راحل، برای حفاظت از انقلاب و دستاورد‌های آن، تدبیر بسیار حکیمانه‌ای داشتند و با تشکیل بسیج تاکید کردند باید ارتش مردمی ۲۰ میلیونی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش بسیج در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: قطعا هر نظامی برای تداوم نیاز به حفاظت دارد، همانگونه‌ای که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم بدون سازمان یافتگی، بسیج شده بودند و بدون تشکیلات و فقط بر اساس بیانات و رهنمود‌های امام خمینی(ره) وارد صحنه شدند، امروز برای تداوم نظام، قطعا باید یک تشکیلات سازمان یافته با همین عنوان بسیجی برای تداوم انقلاب و اهداف انقلاب این رسالت را بر دوش می‌گرفت.

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: نهضت مشروطیت نهضتی بود که به سرعت دچار انحراف شد و علتش هم این بود که نیرویی به عنوان پشتیبان نهضت مشروطیت پدید نیامد و مردم به صورت پراکنده عمل کردند و در نتیجه عوامل بیگانه با شیطنت‌های پیچیده خاص خودشان توانستند از پراکندگی مردم سوء استفاده کرده و نهضت را به انحراف بکشانند. ولی خوشبختانه با این تدبیر امام خمینی(ره) که بسیج را لشکر مخلص خدا نامید، هم به بسیج بها داد و هم تکلیف برایشان مشخص کرد. نیرو‌های مومن و وفادار به خط امام که از آن تعبیر به بسیجی می‌شود صاحب اعتقاد، انگیزه و استقامت برای ادامه راه بودند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان درباره نیاز کشور در اداره امور به نیرو‌های بسیجی، گفت: شجره طیبه بسیج را امام بنا کرد و به حمدالله به دست رهبر معظم انقلاب تقویت و آبیاری می‌شود و نیاز امروز و فردای کشور برای حفظ دستاورد‌های انقلاب است.
وی افزود: حضور نیرو‌های بسیجی در عصر انقلاب در پیروزی موثر بود و نیرو‌های مومن بسیجی در عرصه دفاع مقدس برای راندن دشمن متجاوز بدون حامی بودند، اما دشمن از همه گونه ابزار نظامی و حمایت‌های مادی و معنوی قدرت‌های بزرگ برخوردار بود و تنها چیزی که نجات‌بخش شده بود، استقامت و پایداری نیرو‌های بسیجی در ارتش و سپاه و چه به صورت عشایری و نیرو‌های مردمی با روحیات بسیجی بود که موجب پیشرفت کار می‌شد و اکنون نیز برای اداره کشور نیاز به نیرو‌های بسیجی و جهادی داریم.

معلمی با بیان اینکه، اگر بسیج و سپاه نبودند استقلالی برای کشور نبود و کشور مثل گذشته در اختیار آمریکایی‌ها و عرصه جولان بیگانگان بود، گفت: بسیج و سپاه بودند که دشمن را از کشور راندند و تمامیت عرضی و آبی و خاکی و هوایی کشور را به حمدالله حفظ کردند و می‌کنند.
وی با اشاره به دستگیری مفسدان اقتصادی توسط سپاه، ادامه داد: این کار بسیار بزرگی که اخیرا سپاه و بسیج انجام دادند و توانستند یک مفسد سیاسی را از خارج کشور به داخل بکشانند اقدامی تحسین‌برانگیز بود، اما برخی از دستگیری این افراد قدری عصبانی هستند، چون هراس دارند که مبادا ارتباط‌شان با آن‌ها افشا شود.

معلمی با بیان اینکه، در عرصه مدیریت افرادی باید قرار گیرند که روحیه بسیجی داشته باشند، اظهار کرد: نیرو‌های مومن و مخلص آنگونه که در عرصه دفاع حضور پیدا کردند در عرصه مدیریت هم نیاز به چنین نیرو‌هایی است. ولی متاسفانه پیامد انتخابات کار را به این سمت کشاند که افرادی که در جریان برگزاری انتخابات به نفع کسی فعالیت کردند، طلبکار می‌شوند و می‌خواهند در راس امور قرار گیرند در حالی که بهره‌ای از اندیشه بسیجی ندارند و اهمیت انقلاب را نمی‌شناسند، یا نمی‌خواهند بشناسند و برای حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب احساس مسئولیت ندارند این مشکل الآن اداره امور کشور ماست.

معلمی با اشاره به افزایش نرخ بنزین، عنوان کرد: افزایش سه برابری یک شوکی وارد می‌کند حالا هر چقدر هم مسئولین فریاد بزنند که در کالا‌های دیگر نباید اثر بگذارد این‌ها همه حرف است و عملا اثر خواهد گذاشت.
وی با تاکید بر هوشیاری مردم و دوری از تجمعات در خیابان‌ها، افزودند: مردم باید هوشیار و مطالبه‌گر باشند، ولی از راهش وارد شوند. همه که نمی‌توانند حضور پیدا کنند برای گلایه و اعتراض باید از طریق نمایندگان مجلس و شورای اسلامی جامعه مطالبه خود را اعلام کنند. این که سر خیابان‌ها تجمع کنند و بعد افرادی ناباب و مزدور اقدام به کار‌های ناشایست و تخریب بکنند این کار درستی نیست.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه، افزایش قیمت بنزین نوعی اجحاف در حق مردم است، بیان کرد: آن‌ها می‌گویند ما می‌خواهیم پولش را به صورت سبد کالا به مردم بدهیم این یک حرف غلط دیگری است، چون خود تهیه سبد کالا فسادآور است اگر واقعا می‌خواهند به خانواده‌های کم‌درآمد کمک کنند چه اشکالی دارد یارانه را افزایش بدهند. اگر برای همه نمی‌توانند یارانه را افزایش دهند، برای افراد تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) و بهزیستی این افزایش را اعمال کنند.

وی افزود: از مردم شریف و غیور ایران می‌خواهیم که هوشیار باشند و اعتراض خود را آرام و از راهش منعکس کنند و فرصت را برای آشوب طلبان فراهم نسازند.

خبرنگار/ فضه امری مله

انتهای پیام
captcha