دستگاه‌ها در جمع‌آوری اطلاعات حوزه مساجد همکاری کنند/ تقدیر از جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3857648
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

دستگاه‌ها در جمع‌آوری اطلاعات حوزه مساجد همکاری کنند/ تقدیر از جهاد دانشگاهی

گروه فرهنگی- کارشناس مساجد تبلیغات اسلامی مازندران خواستار همکاری دستگاه‌ها و ادارات کل در جمع آوری اطلاعات حوزه مساجد استان مازندران شد.

لزوم همکاری دستگاه‌ها در جمع‌آوری اطلاعات حوزه مساجد استانحجت‌الاسلام نورالله نوری‌راد، کارشناس مساجد تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی کشور با ایجاد مرکز تخصصی جامع داده‌ها و اطلاعات مسجد از همه ادارات کل تبلیغات استان‌ها خواسته است برای تکمیل داده‌های این مرکز اطلاعات در حوزه مساجد استان‌ها را جمع‌آوری و به این مرکز ارسال کنند.
وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران بر اساس درخواست سازمان جهت تکمیل مرکز تخصصی جامع داده‌ها و اطلاعات مساجد کشور به همه ادارت کل استان مازندران نامه‌ای ارسال کرد تا هر گونه اطلاعاتی درباره مسجد در قالب کتاب، نرم افزار، پایان نامه‌های دانشگاهی، پروژه‌های مرتبط با مسجد، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، مجلات، نشریات، هفته‌نامه، گاهنامه، نشریات دیواری، مقالات، فیلم، کلیپ، نوار کاست، عکس، نقشه، ماکت، بنر یا در قالب طرح‌ها، ایده‌ها و برنامه‌ها دارند، به اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ارسال کنند.

نوری‌راد با بیان اینکه مهلت ارسال محصولات فرهنگی در حوزه مساجد به مرکز تخصصی جامع داده‌ها و اطلاعات مساجد کشور تا پایان آبان‌ماه سال جاری است، تصریح کرد: تا کنون ۵۰ درصد از ادارات کل استان محصولات فرهنگی حوزه مسجد را به اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ارسال کردند، ولی از سوی برخی از دستگاه‌ها پاسخی در این باره دریافت نکردیم و قرار است به صورت حضوری از این ادارات بازدید کنیم.
وی با تقدیر از برخی از دستگاه‌هایی که همکاری بسیار خوبی در جمع‌آوری اطلاعات حوزه مسجد با اداره کل تبلیغات اسلامی استان داشتند، افزود: در این باره ضمن تاکید بر همکاری بیشتر دیگر دستگاه‌ها، شایسته است از جهاد دانشگاهی مازندران در تهیه بسته غنی اطلاعات مساجد استان تقدیر و تشکر کنیم.
کارشناس مساجد تبلیغات اسلامی مازندران گفت: هدف مرکز تخصصی جامع داده‌ها و اطلاعات مساجد کشور تهیه بانک اطلاعات و ایجاد یک مرکز مستقل و جامع اطلاعات مساجد کشور است تا برای هر گونه فعالیت پژوهشی درباره مساجد دسترسی به اطلاعات تسهیل شود.
مساجد راکد مازندران فعال می‌شود
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه، فعال‌سازی مساجد راکد یکی از برنامه‌های اداره کل تبلیغات در استان است، افزود: در هر شهر تعدادی مسجد فعال محوری وجود دارد که این مساجد علاوه بر داشتن امام جماعت فعال و فاضل، در تمام وقت باز بوده و محور فعالیت‌های فرهنگی منطقه خود است و همچنین پایگاه مقامت و کانون فرهنگی هنری فعالی برخوردار است.
نوری با بیان اینکه مسائل عمرانی مساجد به اوقاف مازندران مربوط می‌شود، گفت: هر شهرستانی حداقل یک مسجد محوری دارد و در برخی از شهرستان‌ها همچون بابل، ساری، آمل، بهشهر، و... چند مسجد محوری داریم.

انتهای پیام
captcha