اُنس گرفتن نوجوانان با شعر و ادب در مدرسه ادبیات
کد خبر: 3849756
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

اُنس گرفتن نوجوانان با شعر و ادب در مدرسه ادبیات

گروه فرهنگی ــ مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان شهرداری اصفهان بیان کرد: شرکت نوجوانان در مدرسه ادبیات می‌تواند چهره زیبای ادبیات که در کتاب‌های درسی کمتر به آن پرداخته شده را به نوجوانان بیاموزد.

اُنس گرفتن نوجوانان با شعر و ادب در مدرسه ادبیاتبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری اصفهان، الهه رضایی، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری استان، اظهار کرد: نوجوانان با شرکت در مدرسه ادبیات هوش هیجانی خود را افزایش می‌دهند و با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند تا در زندگی به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه چهار سال فعالیت در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان و دو سال خدمت در کتابخانه نوجوان ثابت کرده است که چاپ آثار نوجوانان تا قبل از 18 سالگی آسیب زننده است، اظهار کرد: ما در مرکز افرینش‌های ادبی قلمستان به‌عنوان یکی از مراکز وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان سعی کردیم تا مهارت‌های خواندن کتاب و نوشتن را به نوجوانان بیاموزیم و آثار آن‌ها را به جشنواره‌ها هدایت کنیم، اما از آنجایی که سن نوجوانی بسیار حساس است توصیه می‌شود والدین اصراری به چاپ اثر نوجوانان تا قبل از 18 سال نداشته باشند، زیرا تجربه ثابت کرده که آخرین اثر نوجوانان خواهد شد.

وی با اشاره به جلسات نقد نوجوانان در مدرسه ادبیات ابراز کرد: نوجوانان با شرکت در مدرسه ادبیات به‌طور غیرمستقیم و با روش‌های خلاق‌گونه با مهارت خواندن و نوشتن آشنا شدند. آن‌ها توانستند کتاب‌های خوب را انتخاب و مطالعه کنند و درباره آن‌ها گفت‌وگو کنند.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان با بیان اینکه نوجوانان با هر کتابی که خواندند تجربه زیسته جدیدی را گذراندند، تصریح کرد: نوجوانان در مدرسه ادبیات با هر کتابی که خواندند از حالت تک بعدی بیرون آمدند. توانستند احساسات خود را بشناسند و با تقویت هوش هیجانی و آشنایی با مهارت‌های زندگی احساسات خود را کنترل کنند.

وی با اشاره به حماسه گردآفرید که توسط عده‌ای از نوجوانان در مراسم اختتامیه مدرسه ادبیات برگزار شد، بیان کرد: یکی از اقدامات مهم مدرسه ادبیات، برگزاری نمایش‌هایی بود که نوجوانان را با گنجینه غنی ادبیات کلاسیک آشنا کرد، آن‌ها با برگزاری نمایش به مفاهیم اخلاقی و فلسفی نهفته در آثار کلاسیک پی بردند و در فرآیندی به‌صورت غیرمستقیم ارزش‌ها و هنجارهای پسندیده در جامعه را درونی کردند.

انتهای پیام
captcha