پزشکی قانونی، از بازوان توانمند دستگاه قضایی است
کد خبر: 3849596
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

پزشکی قانونی، از بازوان توانمند دستگاه قضایی است

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پزشکی قانونی یکی از بازوان توانمند دستگاه قضایی است و هر چقدر این سازمان توانمندتر باشد طبیعتاً در ارائه نظر قدرتمندتر عمل خواهد کرد و در نتیجه آرای صادره در پرونده‌ها از استحکام زیادی برخوردار خواهد بود.

پزشکی قانونی در واقع یکی از بازوان توانمند دستگاه‌قضایی است

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، عباس مسجدی‌آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، در دیدار با علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان، ضمن تشکر و قدردانی به جهت حمایت‌هایشان از پزشکی‌ قانونی استان هدف از این سفر را بازدید از پروژه‌های سالن تشریع ارومیه و شهرستان خوی بیان کرد.

وی گفت: در سند تحول قوه‌ قضائیه پزشکی‌ قانونی هم تغییر و تحولی خواهد داشت و در تلاشیم که پزشکی‌ قانونی کشور را مطابق علم روز تجهیز کنیم و از تکنولوژی‌های باارزش در همه استان‌ها بهره بگیریم که البته این امر نیاز به تأمین زیر‌ساخت‌ها و اعتبارات مالی مورد نیاز است.

علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی، در این دیدار گفت: اداره‌کل پزشکی قانونی استان به مدیریت دکتر روشنی عملکرد مطلوبی دارد و این اداره‌کل به همراه کارکنان خود در کنار دستگاه‌ قضایی استان عملکرد بسیار مطلوب و ارزشمندی از خود ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: نظریات کارشناسان پزشکی اداره‌کل پزشکی قانونی در بسیاری از پرونده‌ها گره‌گشاست و مددکاران قضات در اتخاذ تصمیم و صدور رأی عادلانه رفتار می‌کنند.

گروسی در پایان سخنان خود به کمبود امکانات، لوازم و نیروی‌انسانی در اداره‌کل پزشکی قانونی استان اشاره و افزود: علی‌رغم وجود مشکلات و کمبودها پزشکی قانونی استان در هیچ پرونده‌ای کم نگذاشته و با نهایت دقت و علم و درایت نظریه‌های کارشناسانه خود را صادر کرده است.

انتهای پیام
captcha