نظارت داوران ایرانی بر مسابقات قرآن افغانستان
کد خبر: 3849594
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

نظارت داوران ایرانی بر مسابقات قرآن افغانستان

گروه بین‌الملل ــ بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با نام «میثاق با قرآن» در دو بخش حفظ و قرائت با حضور داوران بین‌المللی از ایران به همت خانه فرهنگ کشورمان در هرات برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات با همکاری دارالقرآن عالی مدرسه علمیه صادقیه افغانستان، مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم را به مدت سه روز از 15 تا 18 مهرماه در هرات برگزار کرد.

مراسم افتتاحیه بیستمین دوره این مسابقات، روز دوشنبه 15 مهرماه با حضور مهدی دغاغله و سید محسن موسوی‌بلده، از داوران بین‌المللی اعزامی از کشورمان و شیخ القراء برکت الله سلیم، رئیس القراء افغانستان، عبدالعظیم فقیری و ضیاء الحق منقاد از داوران بین‌المللی اعزامی از کابل برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که روشندل برکت الله سلیم نیز به عنوان رئیس هیئت داوران حضور داشت، مدیر دارالقرآن صادقیه اهمیت برگزاری این دوره از مسابقات و ویژگی‌های آن را شرح داد.

شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات از استان‌های هرات، کابل، قندهار، فراه، نیمروز، هلمند، بادغیس، ننگرهار و مهاجران افغانستانی از استان‌های یزد، مشهد مقدس و عراق بودند.

پس از اعلام نتایج از سوی هیئت داوران، شوکت علی حیدری، از ولایت(استان) هلمند نفر اول، محمدرضا یوسفی و احمد سهیل محمدی از هرات به عنوان رتبه‌های دوم و سوم در رشته قرائت جوانان معرفی شدند.

همچنین سید امیر هاشمی و اویس احمدیان از ولایت هرات نفرات اول و دوم و محمدحسن حسن‌زاده از شهر یزد ایران نفر سوم در رشته قرائت بزرگسالان شدند.

همچنین، مهدی قربانی از مشهد، ضیاء الله هاشمی  و عبدالخالق ابراهیمی از هرات به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ کل قرآن کریم این مسابقات را از آن خود کردند.

داوران بین‌المللی اعزامی ایران از سوی مرکز بین‌المللی تبلیغ علاوه بر حضور و داوری در این دوره از مسابقات و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رشته تجوید و لحن، با سرکنسول ایران در هرات دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام
captcha