سیستان‌وبلوچستان ۳۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد
کد خبر: 3849475
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

سیستان‌وبلوچستان ۳۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌و‌بلوچستان گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سطح استان وجود دارد که در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۰ هزار نفر شناسایی و به چرخه آموزش برگشتند.

حمیدرضا رخشانی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در حال حاضر 32 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سطح استان وجود دارد که در سال تحصیلی جدید بیش از 10 هزار نفر شناسایی شده و به چرخه آموزش برگشتند.

وی با بیان اینکه روند شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل همچنان ادامه دارد، افزود: مسئله کودکان بازمانده از تحصیل یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها و البته دغدغه‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش است که با جدیت در استان دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: رفع موانع تحصیل در حیطه وظایف آموزش و پرورش تعریف نشده، اما با این حال در تلاش برای رفع این موانع هستیم تا پوشش تحصیلی استان به 100 درصد نزدیک شود.

وی با بیان اینکه سه طرح برای جذب بازماندگان از تحصیل سیستان‌وبلوچستان در حال اجراست، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل طرح «روستا محوری»، «استفاده از تمام ظرفیت مدارس شبانه‌روزی» و «خرید خدمات آموزشی» می‌شود.

رخشانی ادامه داد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در سیستان‌وبلوچستان سه هزار و ۹۷۶ نفر به‌صورت نیروی خرید خدمت به‌کارگیری و ۸۸ میلیارد تومان اعتبار در این بخش هزینه شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در موضوع بازماندگان از تحصیل، وظایفی که برای آموزش‌و‌پرورش تعریف شده، تحت پوشش قرار دادن کودکانی است که برای آموزش مراجعه می‌کنند و در اختیار قرار دادن معلم و فضای آموزشی برای این دانش‌آموزان است؛ اما آموزش و پروش فراتر از این تعاریف حرکت کرده و موضوع رفع موانع جذب را پیگیری می‌کند؛ موانعی که در بسیاری از مواقع موانع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند.

انتهای پیام
captcha