اخبار ضد و نقیض از تسلط ارتش ترکیه بر «رأس العین»/ رد میانجیگری آمریکا
کد خبر: 3849466
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

اخبار ضد و نقیض از تسلط ارتش ترکیه بر «رأس العین»/ رد میانجیگری آمریکا

گروه بین‌الملل ــ در حالی ترکیه مدعی سیطره بر شهر «رأس العین» در استان «الحسکه» سوریه شده است که نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) ضمن رد ادعای آنکارا، از ادامه درگیری‌ها در این شهر خبر می‌دهند.  

اخبار ضد و نقیض از تسلط ارتش ترکیه بر «رأس العین»/ رد میانجیگیری آمریکابه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «ریدور خلیل»، مسئول روابط عمومی «قسد»، در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک با وجود حمله ترکیه به شمال سوریه، همچنان برای مبارزه با داعش با ائتلاف بین‌المللی همکاری خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: خواسته ما آن نیست که اعضای ائتلاف بین‌المللی نیروهای خود را به جبهه‌های جنگ اعزام کنند، بلکه می‌خواهیم که مسیر هوایی جنگنده‌های ترکیه را مسدود سازند، چرا که آن‌ها به آسانی می‌توانند این اقدام را انجام دهند. حملات ترکیه سبب شده که برخی عناصر داعش در قامشلی، حسکه و دیگر مناطق سوریه بار دیگر فعال شوند.
 
خلیل با اشاره به اینکه نیروهای قسد در حال حاضر در دو جبهه مبارزه با ترکیه و داعش می‌جنگند، گفت: از آغاز حملات اخیر ترکیه تاکنون بیش از 200 غیرنظامی و 45 تن از نیروهای قسد کشته و زخمی شده‌اند.
 
از سوی دیگر، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، اعلام کرد: کشورش پیشنهاد آمریکا برای میانجیگری میان آنکارا و نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) را رد کرده است. ترکیه با تروریسم مبارزه می‌کند و آمریکا باید از حمایت گروه‌های تروریستی دست بردارد.

همچنین، «اسکای نیوز عربی» نوشت که وزارت دفاع ملی ترکیه در حالی مدعی تسلط ارتش این کشور بر شهر «رأس العین» در استان «الحسکه» واقع در شمال سوریه شده بود که نیروهای قسد این ادعا را رد کردند.
 
ترکیه و برخی گروه‌های مسلح سوریه از جمله ارتش موسوم به «ارتش آزاد سوریه) از چهارشنبه گذشته، 17 مهرماه سال جاری، حملات نظامی گسترده‌ای علیه مناطق شمال و شرق  سوریه آغاز کرده‌اند که بنابر اذعان نهادهای بین‌المللی بر اثر این حمله تاکنون بیش از 200 هزار نفر آواره شده‌اند.
 
آماده //«قسد»: رأس العین همچنان در حال مقاومت است/ مسیر جنگنده‌های ترکیه مسدود شود
این درگیری‌ها موجب شده است که ترس از فرار افراد مسلح داعش و خانواده‌های بازداشت‌شده آنها در سوریه وجود داشته باشد. نیروهای دموکراتیک سوریه تاکنون 12 هزار داعشی از جمله دو هزار و 500 تا سه هزار نفر از 54 کشور جهان را بازداشت کرده‌‌اند و آن‌ها را در هفت زندان در شهرهای مختلف سوریه و تحت تدابیر امنیتی شدید نگهداری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha