برخی‌ها تلاش دارند امام حسین(ع) را از اهل سنت دور کنند
کد خبر: 3847043
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹

برخی‌ها تلاش دارند امام حسین(ع) را از اهل سنت دور کنند

گروه معارف ــ مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل تسنن گفت: برخی از افراد کم مطالعه، در صدد هستند که امام حسین(ع) را محاصره کنند به گونه‌ای که آن‌ها می‌خواهند اهل‌سنت را از امام حسین(ع) و امام حسین(ع) را از اهل تسنن دور کنند و از سوی دیگر نیز تلاش دارند که یزید را به اهل تسنن نسبت دهند.

برخی‌ها تلاش دارند امام حسین(ع) را از اهل سنت دور کنندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ماموستا سید مصطفی خاتمی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل تسنن و امام جمعه اشنویه، امروز ۱۱ مهر ماه در همایش «اربعین؛ نماد محبت الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین(ع)» که در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اینگونه درست نیست که برخی‌ها چنین تصوراتی را در ذهن دارند و برای تعالی بخشیدن به آن تلاش می‌کنند زیرا همواره امام حسین(ع) متعلق به یک مذهب خاص نیست و من در نماز جمعه‌ای که چندی پیش برگزار شد، این مطلب را عنوان کردم که متاسفانه گاه و بی گاه اهل سنت از این دو جهت مظلوم واقع می‌شوند.

وی افزود: این در حالی است که همواره امام حسین(ع) ما فوق اهل تشیع و اهل تسنن است، زیرا او فرزند رسول خدا بوده و متعلق به همه جامعه بشری است. از این رو ما هم به عنوان اهل تسنن راضی نیستیم که یزید نیز به اهل سنت نسبت داده شود، یزید هم نه متعلق به مذاهب و نه اسلام است.

ماموستا خاتمی عنوان کرد: اگر تاریخ بشری را بررسی کنیم می‌بینیم که از زمان پیدایش بشر تا امروز دو جبهه حق و باطل، رحمانی و شیطانی، لاهوتی و طاغوتی و دو جبهه طبیعت‌گرا و فطرت‌گرا همیشه در مقابل هم ایستاده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل تسنن عنوان کرد: اگر روزی به پیامبر(ص) می‌گفتند ابتر بعداز فوت حضرت ابراهیم(ع) خدا فرمود «آن شانئک هوالابتر»، این در حاری است که امروز مفهوم واقعی این آیه پیروز را همه عالم مشاهده می‌کنند. در حقیقت امام حسین(ع) آیه «آن شانئک هوالابت» را در دنیا متجلی کرد.

وی عنوان کرد: آن دسته از افرادی که می‌گفتند پیامبر ابتر است، این شد اما امروز یکی از فرزندان رسول بعد از ۱۴۰۰ و اندی به تعبیر قرآن سواره و پیاده به سمت خانه خدا راه می‌افتند امروز تصمیم بر این است در روز اربعین معنای آیت خانه خدا تفسیر شود.

ماموستا خاتمی اظهار کرد: در یکی از نماز جمعه‌ها گفتم خواستند سواد قرآن، معنویات در نطفه خفه شود و خودشان را در دنیای کنونی جاودانه کنند، اما نتیجه عکس داد. امروز هیچکسی از مسلمان و غیر مسلمان و همه ادیان اسلامی و حتی ملحدین و سکولارها نیست که ندانند قبر امام حسین(ع)کجاست، اما چه کسی می‌داند قبر یزید کجاست؟ امروز قبر امام حسین(ع) زیارتگاه میلیون‌ها عشاق اما قبر یزید کربلا تاریخ است.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل تسنن افزود: بنابراین جبهه حق در مقابل باطل جبهه فطرت‌گرا در مقابل طبیعت‌گرا، رحمانی در مقابل شیطانی و جبهه لاهوتی در مقابل طاغوتی به پیروزی رسید.

ماموستا خاتمی امام حسین(ع) را مصداق بارز «ان‌ عبدالله واستمعوا طاغوت» دانست و تصریح کرد: بسیاری از افراد هستند که نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند اما این امر تنها دلیلی بر اعتقاد به باورهای امام حسین(ع) نیست، چرا که اطرافیان مقابل امام حسین(ع) نیز تمام این کارها را انجام می‌دادند، اما در جبهه طاغوت بودند.

وی بیان مرد: امام حسین(ع)، هم بنده صالح خدا بود و در مقابل طاغوت ایستاد و با شعارش که همانا «هیهات من‌الذله» بود، ثابت کرد که حقا از طاغوت بیزار .و این شعار برای دنیا و به ویژه در دنیای کنونی بسیار سازنده است.

امام جمعه اشنویه خاطرنشان کرد: در حقیقت این شعار درسی برای همه آزادگان جهان است و جملات امام حسین(ع) را باید با آب طلا نوشت و آن‌ها را سرلوحه زندگی و پیشرفت برای جامعه امروزی قرار داد.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل تسنن گفت: در حقیقت استکبار می‌خواهد با تمجید، تعریف، تهدید و افتخار به ناوهای جنگی خود در خلیج فارس ما را تهدید کند، قطعا مسلمانان با حضور میلیونی خود در کنار ضریح حضرت سیدالشهدا(ع) همه این استکبار را تهدید می‌کند‌.

ماموستا خاتمی اطهار کرد: ما بر این نعمت بزرگ خود می‌بالیم، زیرا که این نعمت همیشه جاودان است اما آن‌ها تنها به ناوهای خود می‌بالند که در حقیقت این خوشحالی آن‌ها روزی خاموش خواهد شد و سکوت خواهند کرد. بنابراین همانطور که جبهه باطل همیشه در مقابل جبهه حق شکست خورده، همچنان هم شکست خواهد خورد.

امام جمعه اشنویه در پایان گفت: امام حسین(ع) با قیام خود باعث شده که اکنون همه مردم جهان اعم از قومیت، مذاهب اسلامی و... دور هم جمع شویم و همگی هدف مشترکی را دنبال کنیم. اما با این وجود برخی از افراد از ما می‌خواهند بدانند که ما چه دیدگاهی نسبت به مسلمانان داریم و من هیچگاه به این سوال اعتقاد ندارم و امیدوارم که هیچ گاه هم شاهد چنین پرسشی نباشم.

انتهای پیام
captcha