شناسایی 15 هزار دانش‌آموز نیازمند در استان کردستان
کد خبر: 3846929
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

شناسایی 15 هزار دانش‌آموز نیازمند در استان کردستان

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: ۱۵ هزار دانش‌آموز نیازمند در استان کردستان شناسایی‌شده است که جشن عاطفه‌ها هم باهدف کمک به تأمین مایحتاج تحصیلی این دانش آموزان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در مراسم نمادین جشن عاطفه‌ها که دیروز، 10 مهرماه در مدرسه آموزگار سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دومین مرحله از جشن عاطفه‌ها هم‌زمان با سراسر کشور در هزار مدرسه استان کردستان و با مشارکت و همکاری آموزش‌وپرورش و سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود.
وی افزود: ۱۵ هزار دانش‌آموز نیازمند در استان کردستان شناسایی‌شده است که این جشن هم باهدف کمک به تأمین مایحتاج تحصیلی این دانش آموزان برگزار می‌شود.
شیخی زاده بیان کرد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده در هر مدرسه توسط معلمان و اولیا برای دانش‌آموزان محروم و نیازمند همان مدرسه هزینه و توزیع خواهد شد.
وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۴۶ میلیارد تومان کمک در سرفصل‌های زکات، صدقه، اکرام ایتام و مراکز نیکوکاری از طریق خیران به نیازمندان کمک شده است، اعلام کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی مردم، کمک‌های مردمی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان عنوان کرد: شرعی و قانونی حق جابجایی این کمک‌ها به محل دیگری را نداریم و در همان روستا و یا شهر جمع‌آوری شده هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان کردستان در شش ماهه نخست امسال خدمات ارزشمندی به نیازمندان ارائه داده است، عنوان کرد: ۱۴۰ هزار نفر و حدود هشت درصد جمعیت این استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۳۰ هزار نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد.
شیخی‌زاده در ادامه با بیان اینکه امسال ۵۴۲ میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد استان کردستان اختصاص داده‌شده است، ادامه داد: این اعتبار در کنار کمک‌های مردمی برای نیازمندان و مددجویان تحت حمایت هزینه می‌شود.
وی با اشاره به خدمات ارائه‌شده کمیته امداد کردستان برای نیازمندان در شش ماهه نخست امسال یادآور شد: تأمین هزار و ۳۰۰ مورد کمک‌هزینه ازدواج به مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، پرداخت کمک‌هزینه درمانی دو هزار و ۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص و زمین‌گیر، پرداخت ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به ۱۲۰۰ نفر، ساخت و خرید ۹۳ واحد مسکن روستایی، تعمیرات ۱۸۰ واحد مسکن و پرداخت حق بیمه سه هزار و ۲۰۰ مددجو بخشی از خدمات ارائه‌شده در شش ماهه نخست امسال است.

انتهای پیام
captcha