اجرای طرح مردم‌یاری رایگان در مناطق محروم مازندران
کد خبر: 3846752
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

اجرای طرح مردم‌یاری رایگان در مناطق محروم مازندران

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی مازندران از اجرای طرح مردم‌یاری و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در روز ۱۶ مهرماه در مناطق محروم هفت شهرستان استان خبر داد.

اجرای طرح مردم‌یاری رایگان در مناطق محروم مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی مازندران، امروز، دهم مهرماه در نشست خبری که به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی از11 آغاز تا 17 مهرماه ادامه دارد، گفت: نیروی انتظامی مازندران تاکنون 612 شهید و بیش از یکهزار و 286 جانباز و درمجموع کشوری بیش از 12 هزار شهید در حوزه امنیت تقدیم اتقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه شعار هفته نیروی انتظامی امسال «پلیس هوشمند، امین مردم» است، افزود: سعی شده به منظور افزایش رضایتمداری و صیانت از مردم و کارکنان از پیشرفت‌های علمی و نرم‌افزاری روز بهره بگیریم.

فرمانده انتظامی مازندران، ارزانترشدن ارائه خدمات، کشف آسان‌تر جرایم، تصمیم‌گیری در کوتاه‌ترین زمان و ... را از فواید هوشمندسازی پلیس دانست و تصریح کرد: مردم می‌توانند با شماره 197 پلیس را در افزایش امنیت یاری دهند و ارتباط خود را با پلیس نزدیک‌تر کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 100 برنامه درهفته ناجا در استان اجرایی می‌شود، افزود: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، شرکت در نماز جمعه در سطح استان، غبار‌روبی مزار شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک، بازدید از اجرای طرح مناطق محروم، برگزاری ملاقات چهره به چهره با مردم در محلات، دیدار با مسئولان، فرمانداری‌ها و ائمه جمعه، دیدار با جانبازان و خانواده شهدا، برگزاری همایش یاران پلیس‌ها و افتتاح پروژه‌، از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در مازندران است.

میرفیضی گفت: روز سه‌شنبه، 16 مهرماه که به‌عنوان پلیس؛ آموزش همگانی، پیشگیری اجتماعی، آرامش عمومی نامیده شده است در مناطق محروم شهرهای ساری، بهشهر، بابل، سوادکوه، آمل، چالوس، تنکابن طرح مردم‌یاری و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به‌صورت رایگان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: «پلیس؛ بصیرت، ولایتمداری، ایثار و شهادت‌طلبی»، «پلیس؛ جامعه ایمانی، ارزشمداری، رأفت و مهربانی»، «پلیس؛ رهبر حکیمانه، خدمت‌گذاری، امانت‌داری»، «پلیس؛ قانون‌گرایی، مسئولیت‌پذیری، انضباط اجتماعی»، «پلیس؛ دانش‌بنیانی، حرفه‌ای گرایی، روزآمدی»، «پلیس؛ آموزش همگانی، پیشگیری اجتماعی، آرامش عمومی»، «پلیس؛ مرزبانی، امنیت پایدار، اقتدار مرزی» از جمله روزشمار هفته نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی مازندران، گفت: تفاوت پلیس جامعه اسلامی با دیگر پلیس‌های جهان در این است که پلیس‌های جمهوری اسلامی رفتاری دینمدار، اخلاق‌مدار و بر رعایت حقوق شهروندان حساسیت ویژه دارد و در آخرین افکارسنجی انجام شده، رتبه دوم را در سرمایه اجتماعی، وظیفه‌شناسی و عدالت‌محوری و رتبه نخست را از نظر رضایت‌مندی بین نهادها و سازمان‌ها از آن خود کرده است.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال 720 تن قاچاق چوب به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون تومان، در زمینه اختلاس 4 میلیارد و 500 میلیون تومان، در زمینه مواد مخدر 2 هزار و 200 کیلوگرم کشف و ضبط شد که در این راستا 37 باند اصلی در استان متلاشی شد.

میرفیضی گفت: 331 میلیون تردد در شش ماه گذشته در استان انجام شد، گفت: در حوزه جرایم فضای مجازی حدود هزار و 706 مورد جرم رخ داد که 75 درصد درباره برداشت‌های غیرمجاز بوده است.

انتهای پیام
captcha