آموزش‌و‌پرورش محور توسعه در کشور است
کد خبر: 3846707
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

آموزش‌و‌پرورش محور توسعه در کشور است

گروه فرهنگی ــ نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش را محور و موتور توسعه در کشور برشمرد و افزود: هرچه آموزش و پرورش و در ادامه آن آموزش عالی به تربیت، تعیلم و تعلم بیشتر توجه کند در آینده با آسیب‌های کمتر و رشد بیشتری مواجه خواهیم بود.

آموزش‌و‌پرورش محور و موتور توسعه در کشور است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، امروز، دهم مهر در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ شور عاطفه‌ها در مدرسه متوسطه اول استعدادهای درخشان علامه حلی اراک گفت: ماه مهر ماه ویژه‌ای برای دانش‌آموزان، والدین و معلمان است.

وی با بیان اینکه میل به آموختن و بروز جلوه‌های ویژه‌ای را در این ماه شاهد هستیم، بیان کرد: دانش‌آموزان با حضور در این امر خیر جلوه‌های زیبایی از نوع‌دوستی، تعامل با دیگران و احسان را می‌ آموزند.

مقدسی اظهار کرد: دانش‌آموزان با شرکت در مراسمی همچون شور عاطفه‌ها با کارهای خیر و حسنه بیشتر آشنا می‌شوند، آنان علاوه بر هدایای والدین، اندک اندوخته‌های خود را نیز برای کمک به محرومان و نیازمندان اهدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان از حس نوع‌دوستی کودکان و نوجوانان دارد واین مهم در صحنه‌های جشن نیکوکاری و کمک به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی خلق شده است، افزود: برانگیخته شدن حس نوع‌دوستی در همه دنیا قابل لمس است اما در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به این مهم توجه ویژه شده است.

این مقام مسئول آموزش و پرورش را محور و موتور توسعه در کشور برشمرد و اضافه کرد: هرچه آموزش و پرورش و در ادامه آن آموزش عالی به تربیت، تعیلم و تعلم بیشتر توجه کند در آینده با آسیب‌های کمتر و رشد بیشتری مواجه خواهیم بود، اگر هم غفلتی صورت گیرد یقیناً آسیب‌پذیر خواهیم بود.

مقدسی لزوم مدیریت صحیح در مدارس را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز این مرکز آموزشی در عرصه‌های مختلف پیشتاز است، شأن و جایگاه دانش‌آموز و معلم باید رعایت شود.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هم گفت: هدف از انجام مراسم شور عاطفه‌ها برانگیخته شدن حس نوع‌دوستی و فراموش نکردن افراد نیازمند است، شما دانش‌آموزان باید بیاموزید بخشش و مهربانی صفت بسیار زیبای خداوند متعال است و آن را در زندگی فردی و اجتماعی به کار بگیرید.

وی با بیان این نکته که نهادینه شدن سنت حسنه احسان و نیکوکاری در سنین کودکی ما را به داشتن نیروهای خدوم، متعهد و کاربلد در سنین جوانی امیدوارتر می‌کند، خطاب به دانش‌آموزان گفت: تلاش کنید از حرکت در این مسیر که مسیری امن و الهی است خارج نشوید، خداوند متعال قول کمک به دستان یاری‌گر داده است و بی‌شک وعده خدا محقق می‌شود.

اکرمی بیان کرد: انتقال مفاهیم دینی و قرآنی می‌تواند از طریق هنر به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا منتج به خروجی بهتر و مطلوب‌تری باشد، دانش‌‌‌آموزان با مشارکت در مراسم شور عاطفه‌ها مشارکت در امور جمعی را آموزش می‌بینند.

قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی هم در این مراسم گفت: برنامه‌های آموزش و پرورش در قالب تعلیم و تربیت و آموزش احکام و موازین دینی تعریف می‌شود، بیش از 1200 مدرسه در استان مراسم شور عاطفه‌ها را برگزار می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که مراسم عاطفه‌ها در دو نوبت قبل از سال تحصیلی ویژه عموم مردم و خیرین و در مهر‌ماه در مدارس برگزار می‌شود، اظهار کرد: مشارکت دانش‌آموزان علاوه بر کمک به نیازمندان و دستگیری از آنان را در بر می‌گیرد به تحصیل راحت‌تر، علم‌دوستی و دانش‌دوستی آنان نیز منتج می‌شود.

موسی‌نژاد بیان کرد: آموزش و پرورش مروج خوبی‌ها و احسان است، اگر این مهم در این مرکز آموزشی نهادینه شود قطعا شاهد آینده‌‌ای بهتر هستیم و کلاس‌های درس می‌توانند این سنت حسنه را ترویج دهند.

وی از جمع آوری 3 میلیارد تومان وجه نقد و عائدات در مرحله اول مراسم شور عاطفه‌ها در استان خبرداد و افزود: این وجوهات از طریق کانال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بین نیازمندان توزیع شده است.

موسی‌نژاد ادامه داد: در مرحله دوم آیین شور عاطفه‌ها هر مبلغی که در مدارس جمع‌آوری شود به دانش‌آموزان نیازمند یا دانش آموزان نیازمندی که تحت پوشش کمیته نیستند به تشخیص اولیا و مربیان اعطا می‌شود.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید ۳۰ هزار جلد دفترچه بین ۶ هزار دانش‌آموز مددجو کمیته امداد استان مرکزی توزیع شده است. بانک آینده استان مرکزی نیز بسته کامل نوشت افزار اهدا کرد که در اختیار دانش آموزان مددجو کمیته امداد استان قرار داده شده است.

یادآور می‌شود؛ در پایان زنگ شور عاطفه‌ها به منظور حمایت از دانش‌آموزان نیازمند نواخته شد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha