حمایت کمیته امداد خراسان رضوی از ۹۹ هزار و ۵۰۲ خانوار سالمند
کد خبر: 3846431
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

حمایت کمیته امداد خراسان رضوی از ۹۹ هزار و ۵۰۲ خانوار سالمند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: اکنون کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در خراسان رضوی از ۹۹ هزار و ۵۰۲ خانوار سالمند حمایت می‌کند، این ارقام در حدود ۴۷ درصد از جامعه مددکاری استان را شامل می‌شود.

حمایت کمیته امداد خراسان رضوی از ۹۹ هزار و ۵۰۲ خانوار سالمندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد استان امروز، 9 مهرماه در مراسم افتتاحیه نهمین همایش ملی تجلیل از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد از سراسر کشور با عنوان «تکریم نعمت» که در حرم مطهررضوی برگزار شد، اظهار کرد: اکنون کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در خراسان رضوی از ۹۹ هزار و ۵۰۲ خانوار سالمند حمایت می‌کند. این ارقام در حدود ۴۷ درصد از جامعه مددکاری استان را شامل می‌شود. همه بخش‌های کشور باید در راستای ارتقای جایگاه سالمندان قدم بردارد.

وی ادامه داد: سالمندان و ریش‌سفیدان کسانی هستند که انقلاب را حمایت و امام(ره) را پیروی کردند و آن را به دست ما سپردند. در کمیته امداد دانش‌آموزان، دانشجویان و نخبگانی هستند که در سطح کشور به بالندگی رسیده‌اند و این نتیجه تربیت همین پدران و مادران رنج‌دیده جمهوری اسلامی است. تکریم سالمندان و احترام ویژه به آنان از آموز‌ه‌های روشن فرهنگ اسلامی است. باید با نهایت احترام از آن‌ها دل‌جویی شود، زیرا برکت و خیر همراه بزرگ‌‌ترهاست.

در ادامه این مراسم حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در خصوص روز بزرگداشت مقام سالمند عنوان کرد: امروز در جشن اقتدار جمهوری اسلامی، این پدران و مادران پشتیبان محرومان و چشم امید مسلمانان دیگر کشورها هستند.

وی افزود: روز ملی سالمند براساس احکام، تکالیف و اساس‌نامه امداد و با امضای مقام معظم رهبری به این روز نام‌گذاری شده است. در همین راستا در سراسر کشور ستاد بزرگداشت مقام سالمند تشکیل و مراسم‌ متعددی برگزار شد و امروز میزبان نمایندگان سالمند از ۳۱ استان هستیم.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از ۷ میلیون سالمند کشور، یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند. با احتساب این امر 22 درصد از سالمندان کشور و ۳۷ درصد مددجو تحت خدمات کمیته امداد قرار دارند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha