بهره‌مندی ۵ هزار مددجو از تسهیلات قرض‌الحسنه امداد ولایت استان مرکزی
کد خبر: 3845727
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

بهره‌مندی ۵ هزار مددجو از تسهیلات قرض‌الحسنه امداد ولایت استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ مدیر صندوق امداد ولایت استان مرکزی گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۵ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال با اعتبار ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دریافت کردند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد‌، فریدون سرلک‌، مدیر شعب صندوق امداد ولایت کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه صندوق امداد ولایت با هدف ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و با مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کند، گفت: صندوق امداد ولایت برای اولین‌بار در سطح کشور تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 5 میلیون تومان بدون کارمزد و جریمه به مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طی 6 ماهه نخست سال جاری پنج هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال با اعتبار 29 میلیارد و 600 میلیون تومان دریافت کردند، گفت: پرداخت وام اشتغال تا سقف 30 میلیون تومان‌، ودیعه مسکن تا سقف 20 میلیون تومان‌، خرید مسکن تا سقف 30 میلیون تومان و پرداخت وام‌های کارگشایی به‌منظور درمان‌، جهیزیه‌، پرداخت بدهی و تأمین مسکن تا سقف پنج میلیون تومان از انواع تسهیلات قرض‌الحسنه برای خانوارهای تحت حمایت است.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: در سال 96 تسهیلات با اعتبار 24 میلیارد و‌ 600 میلیون تومان به مددجویان پرداخت شد و در سال 97 تعداد هفت هزار و 900 مددجو تسهیلات قرض‌الحسنه با اعتبار 40 میلیارد و 800 میلیون تومان دریافت کردند.

مدیر صندوق امداد ولایت در ادامه با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه اسلامی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بدون جریمه و دیرکرد، تسهیل و سرعت در پرداخت تسهیلات‌، دریافت حداقل ضمانت‌های بانکی و حفظ کرامت و عزت نفس مددجویان از مهم‌ترین مزایای صندوق امداد ولایت است.

وی در پایان ضمن تشکر از خیران و سپرده‌گذاران اظهار کرد: منابع صندوق امداد ولایت از اعتبارات امداد‌، سپرده‌گذاری خیران و از محل وصول مطالبات تأمین می‌شود و خیران می‌توانند با سپرده‌گذاری در این صندوق در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و کمک به نیازمندان سهیم شوند.

انتهای پیام

captcha