چرایی آغاز جنگ و پیروزی ملت ایران برای نسل جوان تبیین شود
کد خبر: 3844102
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
استاندار مازندران تاکید کرد:

چرایی آغاز جنگ و پیروزی ملت ایران برای نسل جوان تبیین شود

گروه اجتماعی ــ استاندار مازندران گفت: ارزش‌ها، آثار و تاریخ دفاع مقدس را باید به نسل جدید و جوان منتقل، تشریح و تبیین کنیم تا هم از چرایی آغاز جنگ و هم از علت پیروزی مردم در جنگ تحمیلی آگاهی یابند.

چرایی آغاز جنگ و پیروزی ملت ایران برای نسل جوان تبیین شودبه گزارش ایکنا از مازندران، احمد حسین‌زادگان امروز 31 شهریورماه در مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، اظهار کرد: باید ارزش ها، آثار و تاریخ دفاع مقدس را به نسل جدید و جوان منتقل، تشریح و تبیین کنیم تا هم از چرایی آغاز جنگ و هم علت پیروزی مردم در جنگ تحمیلی آگاهی یابند.
وی با اشاره به اینکه، انقلاب اسلامی با ماهیت استکبار ستیزی در منطقه‌ای، منافع قدرت‌های بزرگ و بسیاری از حکام منطقه و حکومتهای سلطنتی در حوزه خاورمیانه را به چالش کشیده است، افزود: دوگانگی های فرهنگی بین فرهنگ غربی و فرهنگ جدیدی که منبعث از ارزشهای اسلامی بود از سری مشکلات در حوزه فرهنگی بود که هنوز به ثبات فرهنگی هم نرسیده بودیم.
استاندار مازندران با اشاره به جنگ نابرابر دشمن در اوایل انقلاب، گفت: در زمانی که هنوز ارتش از لحاظ نظامی ارتش دچار تردید بود و جابهجای امرای ارتش هنوز انجام نشده بود دشمن در چنین شرایطی با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود و همه کشورهای استکباری به مرزهای کشور حمله کرد و اگر مقاومت مردم در پی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نبود شاید در همان روزهای اول تهاجم به مرزهای کشور، قطعا استان خوزستان به تصرف و اشغال دشمن در میآمد.
حسینزادگان، تصریح کرد: کشور ایران در شرایط بسیارسخت با با تاسی از رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و هدایتشان و علیرغم تمامی تحریمها قطعنامه 598 انجام شد.
وی با بیان اینکه، امروزه دشمنان با تغییر کردن زمینه و شکل مقابله و با تحریمهای جدید و جنگ اقتصادی به شکل دیگری دنبال سرکوب نظام و شکست این کشور و مردم هستند، افزود: جمهوری اسلامی عزت و شرف و استقلالش را مدیون مقاومت و ایثارگری رزمندگان و خون شهدا و فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و تمامی ارکان نظام و انقلابی میداند.
حسین زادگان با بیان اینکه، جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های دفاعی و موشکی از کشورهای برتر این حوزه است، افزود: امروز به برکت مدیریت و رهبری داهیانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب توان نظامی کشور در حدی است که بسیاری از کشورهای دیگر که با اقتصاد قوی در حوزه نظامی کار کرده بودند در مقابل توان نظامی و خلاقیت نظامیان ایرانیان سر تعظیم فرود می آورند.
در این مراسم سردار محمدحسین بابایی، فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در رژه نیروهای مسلح، گفت: از ابتدای انقلاب ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی، نیروهای چریکی و ستاد پشتیبانی همه در کنار یکدیگر ایستادند و با امکانات کم آن زمان و با تبعیت از ولی امر با عزم و همدلی در جنگ پیروز شدند.
وی افزود: رمز پیروزی ما، تبعیت از رهبری است و باید این وحدت در بین نیروهای مسلح و مردم باشد تا به عزت و شکوه و سربلندی برسیم.
حرام بودن حقوق نجومی از نظر رهبری
فرمانده لشکر۲۵ کربلا مازندران اظهار کرد: زمانی که از رهبری، اطاعت کردیم و ایثارگرانه وارد عمل شدیم، موفقیت نصیب‌مان شد، اما در مواردی همچون، توجه به جوانان، عدم دریافت حقوق‌های نجومی که از نظر ایشان حرام تلقی می‌شود، کم توجهی کردیم دچار عقب‌ماندگی شدیم.
بابایی بیان کرد: نیروهای مسلح کشورمان، صادقانه ثابت کردند که سرباز و مطیع بی‌چون و چرای ولایت فقیه هستند و امیدواریم بقیه مسئولین، از نیروهای بسیج و نیروهای مسلح، بیاموزند برای خوب عمل کردند باید سرباز ولی فقیه باشند.
انتهای پیام

captcha