فلسفه نماز، خم نشدن مقابل معبودهای ساختگی است
کد خبر: 3830442
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

فلسفه نماز، خم نشدن مقابل معبودهای ساختگی است

گروه معارف ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هامون گفت: فلسفه نماز در حقیقت بندگی و اطاعت معبود حقیقی و خم نشدن در مقابل معبودهای ساختگی است، نماز به ما می‌آموزد که مقابل یک معبود سجده کنیم و حاجات خود را از یک معبود بخواهیم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام صادق اسدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هامون امروز، 6 مرداد در گفتمان دینی با موضوع نماز که در این شهرستان برگزار شد، گفت: نماز، نخستین عبادتی است که بر پیامبر(ص) و پیروانش در مکه واجب شد و یکی از عبادات اصلی ما مسلمانان نماز است که ادای آن در قرآن و متون دینی مورد تأکید بسیار است.

وی اظهار کرد: اهمیت نماز را از جایی می‌توان دریافت که در روایات اسلامی از آن با تعابیری مانند «ستون دین» و «شرط قبولی سایر اعمال» یاد شده است و در قرآن کریم بارها آمده است « وَ أَقيمُوا الصَّلاةَ».

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هامون افزود: نماز به معنای خم شدن، سر فرود آوردن برای ستایش پروردگار، احترام و اظهار بندگی و اطاعت است که در قرآن نیز ۹۸ بار به نماز پرداخته شده است. نماز تقویت‌کننده روح بندگی و سدی در مقابل گناهان است.

اسدی بیان کرد: فلسفه نماز در حقیقت بندگی و اطاعت معبود حقیقی و خم نشدن در مقابل معبودهای ساختگی است، نماز به ما می‌آموزد که مقابل یک معبود سجده کنیم و حاجات خود را از یک معبود بخواهیم.

وی عنوان کرد: در روایات آمده است هنگامى که آدمى در پیشگاه خداوند قرار گیرد، نخست از نماز سؤال مى‌شود، اگر نمازش پاک باشد، دیگر اعمالش هم پاک مى‌شود و اگر نمازش پاک نبود، دیگر اعمالش هم پاک نخواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هامون افزود: ما نباید به صرف خواندن نماز توجه کنیم، بلکه نماز باید در رفتار و کردار ما تغییر ایجاد کند، نماز ما باید قدرت این را داشته باشد که جلوی گناهان ما را بگیرد، در غیر این صورت نماز حقیقی و واقعی نخواهد بود.

اسدی ضمن تأکید بر اینکه ادارات و مدارس باید نمازخانه فعال داشته باشند، اظهار کرد: پرداختن به نماز باید از سنین کودکی مورد توجه قرار داشته باشد، در نمازخانه یا مسجد نزدیک، نماز جماعت برگزار شود و دانش‌آموزان را هم به حضور در نماز جماعت تشویق کنیم.

انتهای پیام

captcha