راه‌اندازی کانون‌ فرهنگی در مساجد روستاهای بالای 1000 نفر
کد خبر: 3828929
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳

راه‌اندازی کانون‌ فرهنگی در مساجد روستاهای بالای 1000 نفر

گروه اجتماعی- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مازندران، اظهار کرد: این ستاد بر راه‌اندازی کانون‌های مساجد در تمامی مساجد شهری و روستاهای با جمعیت بالای یک‌هزار نفر، آماده اجرایی کردن این دستورالعمل است.

راه‌اندازی کانون‌ فرهنگی در مساجد روستاهای بالای 1000 نفربه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام محمود علیخانی، امروز یکشنبه 30 تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت و تمام مساجد شهری مازندران از امتیازات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، برخوردار می‌شوند.

وی افزود: این ستاد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر اساس بند«ج» ماده 95 قانون برنامه ششم توسعه و بند یک مصوبه جلسه 551 شماره مورخ 9 دی 1397 شورای معاونین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور مبنی بر راه‌اندازی کانون‌های مساجد در تمامی مساجد شهری و روستاهای با جمعیت بالای یکهزار نفر، آماده اجرایی شدن این دستورالعمل است.

علیخانی با اشاره به وجود 358 روستای بالای هزار نفر جمعیت در مازندران، اظهار کرد: از این تعداد، 215 روستای بالای هزار نفر جمعیت، کانون دارند و مابقی، فاقد کانون هستند.

وی ادامه داد: بیشترین روستاهای بالای هزار نفر در شهرستان بابل به تعداد 69 روستا و کمترین آن در شهرستان‌های سوادکوه و سیمرغ، قرار دارند.

وی افزود: بیشترین تعداد کانون‌های روستایی بالای یکهزار نفر جمعیت در شهرستان بابل و شهرستان ساری با 30 کانون، قراردارد و شهرستان رامسر، فاقد کانون روستایی با جمعیت بالای یکهزار نفر جمعیت است.

این مسئول تصریح کرد: اقدام لازم جهت راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستایی با جمعیت بیش از یکهزار نفر با همکاری مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران، بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا و هیئت امنای مسجد در آینده نزدیک، صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

captcha