اختصاص 10 درصد اعتبار در حمایت از معلولان کشور
کد خبر: 3828023
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
وحید قبادی‌دانا خبر داد:

اختصاص 10 درصد اعتبار در حمایت از معلولان کشور

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص 10 درصد از اعتبارات پیش‌بینی‌شده مصوبه طرح حمایت از معلولان جلسه شورای اسلامی در کشور خبر داد.

اختصاص 10 درصد اعتبار در حمایت از معلولین کشوروحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: 3 هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سیل مازندران دچار آسیب شدند و 2 هزار و ۵۰۰ واحد نیز کاملاً تخریب شد.
وی افزود: در جریان سیل به 24 استان خوشبختانه هیچ یک از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی آسیب ندیدند.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در موضوع حوادث طبیعی اظهار کرد: برای کاهش مشکلات به حداقل ممکن، درخواستی برای صدور بیمه حوادث طبیعی برای منازل مددجویان به وزارتخانه ارسال کردیم که برای تخصیص اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است.
وی افزود: سامانه خسارت برای بررسی دقیق آمار خسارات وارده در نخستین روزهای وقوع سیل راه‌اندازی شد و استان مازندران در آماردهی میزان خسارت و در بازسازی جزء استان‌های پیشتاز بودند.

تحویل واحد‌های آسیب‌دیده سیل مازندران در شهریورماه

قبادی دانا با اشاره به پرداخت وام بلاعوض 10 میلیون تومانی به آسیب‌دیدگان سیل، بیان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای با بسیج سازندگی و بنیاد مسکن، واحد‌های آسیب‌دیده تا پایان شهریور آماده اسکان خواهند بود.
وی با تقدیر از مسئولان بهزیستی مازندران، افزود: بهزیستی با تحویل مسکن در نود روز، رکورد سرعت عمل را به نام خود ثبت کرد.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به تصویب طرح حمایت از معلولین را در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بیش از ۱۲ میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار درخواست کردیم که 11 میلیارد تومان که 10 درصد پیش‌بینی ما بود اختصاص یافت.
قبادی با اشاره به افتتاح نخستین واحد مسکونی مددجوی سیل‌زده در سیمرغ، گفت: این واحد ۷۰ متر زیربنا دارد و از سوی بنیاد مسکن و بهزیستی کشور ساخته شد.
وی ادامه داد: برای این بنا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره، ۱۵ میلیون تومان بلاعوض و همچنین ۲۰ میلیون تومان کمک بهزیستی کشور هزینه شده است.
قبادی اظهار کرد: تمام تجهیزات این خانه از سوی بهزیستی از نو خریداری شد که به گفته مسئولان بهزیستی مازندران تاکنون ۳۷ میلیون تومان برای خرید لوازم برقی، موکت، فرش، وسایل آشپزخانه و دیگر امکانات زندگی هزینه شده است.
همچنین، نخستین واحد مسکونی سیل‌زدگان با حضور وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور و مسئولان مازندران، عصر دیروز 25 تیرماه در روستای «رکن‌کلا» شهرستان سیمرغ افتتاح شد.
انتهای پیام

captcha