اجرای برنامه «دیار علویان» در قائمشهر
کد خبر: 3827261
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

اجرای برنامه «دیار علویان» در قائمشهر

گروه اجتماعی ــ سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی قائم‌شهر از اجرای برنامه «دیار علویان» هر هفته شب‌های پنجشنبه و جمعه در راستای ارائه فرهنگ اسلامی به مردم در قالب برنامه‌های طنز و شاد خبر داد.

اجرای سلسله برنامه «دیار علویان» در قائمشهرعلی باقری، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی قائم‌شهر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: شهرداری قائم‌شهر چهلمین شهرداری است که موفق به تأسیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در کشور شده و موجب مباهات است که این رویداد همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: ایجاد زمینه‌ای مناسب برای توسعه و ارتقای مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی، افزایش مشارکت شهروندان، حمایت از هنرمندان، ورزشکاران و فعالان اجتماعی و شناسایی و معرفی آداب و رسوم فرهنگ‌های بومی محلی جزو رسالت‌های این سازمان است.

باقری با اشاره به برنامه‌های این سازمان، گفت: برگزاری جشنواره‌ها، گالری‌های هنری، مسابقات و برگزاری نمایشگاه‌ها زیر نظر این سازمان انجام می‌شود و گروه‌های فرهنگی و اشخاصی که در زمینه‌های اجتماعی فعالیت دارند، می‌توانند با هماهنگی این سازمان مورد حمایت قرار بگیرند.

سرپرست سازمان فرهنگی قائم‌شهر درباره برنامه‌های انجام شده توسط این سازمان، گفت: مراسم و جشن‌هایی برای مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی توسط این سازمان در مدارس، مهد کودک‌ها، سرای سالمندان و ... اجرا شد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال در میدان اصلی و مرکز شهر موکب مستقر کردیم و به مدت ۲۹ شب افطاری رایگان بین مردم روزه‌دار توزیع شد.

باقری بیان کرد: جشنواره نجوم یکی از بزرگترین جشنواره‌های نجوم کشور بود که برای اولین بار در قائم شهر به‌صورت گسترده برگزار شد و از سراسر کشور اساتید و دانشمندان نجوم به مدت یک هفته حضور داشتند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در این شهرستان، افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های ویژه این سازمان برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در هفته دوم تیر‌ماه بود که با هدف اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از تولیدات داخلی مربوط به مقوله حجاب و با همکاری سپاه ناحیه قائم‌شهر برگزار و استقبال خوبی شد.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: یکی از فعالیت‌هایی که اخیراً این سازمان به‌مناسبت فصل تابستان انجام داده و بسیار مورد استقبال مردم واقع شده است، برنامه‌ای است که در پارک ولی‌عصر با عنوان «دیار علویان» هر هفته شب‌های پنجشنبه و جمعه با همکاری سپاه ناحیه قائم‌شهر برگزار می‌کند. هدف اصلی این برنامه ارائه فرهنگ اسلامی به مردم در قالب برنامه‌های طنز و شاد است.

سرپرست سازمان فرهنگی قائم‌شهر با اشاره به اهمیت این سازمان، اظهار کرد: سازمان فرهنگی سازمانی است که می‌تواند موجب رشد قابل توجه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در سطح شهر شود. چون این سازمان در ابتدای کار هست با یک سری چالش‌ها مانند چالش مالی مواجه است، ولی ما حداکثر امکانات را به کار می‌بریم تا برنامه‌های متنوعی در سطح شهر داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha