وحشت دشمنان از توان نهفته ایران/ ضرورت بازگشت روحانیون به هویت روحانیت
کد خبر: 3826188
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶

وحشت دشمنان از توان نهفته ایران/ ضرورت بازگشت روحانیون به هویت روحانیت

گروه معارف ــ دبیرکل جامعه روحانیت با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی از توان نهفته جمهوری اسلامی وحشت دارند، اظهار کرد: در حال حاضر انسجام، اعتماد و امید در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و این توفیق‌ها را در حالی به دست آوردیم که هنوز همکاری بین‌بخشی و هماهنگی بین دستگاه‌ها کم است.

وحشت دشمنان از توان نهفته ایران/ ضرورت بازگشت روحانیون به هویت روحانیتبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور، امروز 19 تیرماه در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران، که به میزبانی دانشگاه فنی امام صادق(ع) امیرکلای بابل برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی بیان کردند و این بیانیه از این جهت که حاصل تجربه 40 ساله مقام معظم رهبری محسوب می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب در سه بخش قابل بررسی است، افزود: بخش اول این بیانیه توجه افراد به وضعیت کشور قبل از انقلاب و بخش دوم آن درباره تأثیر انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و بخش سوم بیان نکات کلیدی درباره بایدهاست.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نرخ رشد بسیاری از شاخص‌ها در کشور ما علی رغم تحریم، بسیار بیشتر از دیگر کشورهای دنیاست، تصریح کرد: باید این دستاوردهای فوق‌العاده را به درستی دید و این دستاوردها در حب و بغض‌های شخصی و حزبی کم‌ارزش جلوه داده نشود.

وی افزود: آنچه در امداد‌رسانی به استان خوزستان رخ داد در دنیا بی‌نظیر بود و سرعت رسیدگی به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان دیگر استان‌های کشورمان در سال جاری بسیار قابل توجه است. باید در این راستا بیشتر تلاش شود، اما نباید اقدامات بسیار زیادی را  نادیده گرفت.

پورمحمدی با بیان اینکه در بخش دینی فرهنگی و سبک زندگی در بیانیه گام دوم رهبری، ائمه جماعات و قشر روحانیون باید ورود جدی داشته باشند، گفت: در فصل سوم به اقداماتی می‌پردازد که باید بعد از 40 سالگی انقلاب انجام دهیم و رهبری نکات مهم کلیدی را در این بخش بیان کردند.

تأکید بر تقویت امید در بیانیه گام دوم انقلاب
وی تقویت روحیه و امید به آینده را یک هدف مهم در گام دوم انقلاب دانست و افزود: دشمنان تلاش می‌کنند تا این خوش‌بینی را از ملت ایران بگیرند و آنها را مأیوس کنند.

دبیر کل جامعه روحانیت با بیان اینکه باید توجه کرد که با انتقاد روحیه امید در جامعه تضعیف نشود، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی توانسته آمریکا را از اهدافش بازدارد و دشمنان فراوانی را علی‌رغم تحریم و گرانی، که برای ملت مشکلاتی را به بار آورده، زمین‌گیر کند و زندگی ما به شکل مناسبی ادامه می‌یابد.

90 درصد فراخوان دشمنان بی‌پاسخ مانده است
وی افزود: طی سه ماهه گذشته تجمعات اعتراضی مردم کاهش یافته است که این مهم نشان می‌دهد هوشمندی خاصی در بدنه اجتماعی مردم شکل گرفته و 90 درصد از فراخوان‌های دشمنان برای اعتراضات بی‌پاسخ مانده است.

دبیر کل جامعه روحانیت با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی از توان نهفته جمهوری اسلامی وحشت دارند، اظهار کرد: در حال حاضر انسجام، اعتماد و امید در قیاس با سال گذشته افزایش یافته و این توفیق‌ها را در صورتی به دست آوردیم که هنوز همکاری بین بخشی و هماهنگی بین دستگاه‌ها کم است.

پورمحمدی گفت: باید به این مهم توجه کنیم که حکومت و نظام ما دینی و نقش روحانیت تعیین‌کننده است و باید روحانیون به شکل صحیحی با هم هماهنگ و یک‌صدا باشند و حضورشان معطوف به فصل انتخابات نباشد. روحانیت باید کاملاً به هویت روحانیتی خود بازگردد و هر روز دغدغه‌های مردم را داشته باشد و این می‌تواند هدایت‌گر مردم در انتخابات نیز باشد.

پورمحمدی در پایان گفت: امروز روحانیون در مشکلات معیشتی بزرگی قرار دارند و 70 درصد روحانیون گرفتار حداقل معیشتشان هستند.
انتهای پیام

captcha