راه‌اندازی میز مطالعه در مساجد کوهبنان/ هر کارمند یک ساعت مطالعه
کد خبر: 3825125
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

راه‌اندازی میز مطالعه در مساجد کوهبنان/ هر کارمند یک ساعت مطالعه

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: مساجد از جمله پایگاه‌های اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند؛ لذا در بحث ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی میز مطالعه در مساجد راه‌اندازی شود و کتب ارزشمند در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حسین سالاری، فرماندار کوهبنان، 16 تیرماه در جلسه انجمن کتابخانه‌ها و کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان که در دفتر فرمانداری برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، گفت: در سایه ولایت و رهبری باید خدمتگزار مردم باشیم، مردمی که ولی نعمت و صاحب اصلی انقلاب اسلامی هستند.
وی بیان کرد: با توجه به بحث مطالعه در ادارات، یک ساعت برای مطالعه در هفته ویژه کارکنان تخصیص داده شده است که در این طرح بایستی منابع پرحجم و پرمحتوا مورد توجه کارکنان و ارباب رجوع باشد.
سالاری یادآور شد: در حال حاضر سطح مطالعه در جامعه بسیار پایین است، چراکه مطالعه از مباحث مکتوب به سمت و سوی فضای مجازی گرایش پیدا کرده است؛ البته با مطالعه اطلاعات مورد نیاز کارمندان برآورده می‌شود در حالی که برخی کارشناسان اهل مطالعه نیستند و نظرات جامع ندارند که این مهم در عدم پیشرفت اداره هم اثرگذار است.
وی اظهار کرد: با نیم درصد اختصاصی شهرداری چرخ کتابخانه‌ها می چرخد، اینجاست که این مبلغ باید در مورد مقرر پرداخت شود.
سالاری افزود: ساخت کتابخانه مرکزی شهر کوهبنان هم شروع شده که جزء دغدغه‌های اصلی همگان ‌است، البته کار آواربرداری صورت گرفته و امیدواریم عملیات اجرایی به‌زودی رقم بخورد.
وی تأکید کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌ها در دهستان‌های جور و خرمدشت هم امری ضروری است تا زمینه برای ترویج فرهنگ مطالعه رقم بخورد.
در ادامه خلیل‌الله باقی‌زاده، رئیس امور کتابخانه‌های عمومی کوهبنان ضمن تبریک روز قلم، گفت: در یک ساعت مطالعه ادارات اگر امکان داشته باشد، کارکنان و مدیران ادارات از فضای کتابخانه‌ها بهره ببرند تا هم از منابع تخصصی و عمومی و هم از فضای آرام استفاده کنند.
وی تأکید کرد: جا دارد بحث ساخت و ساز کتابخانه شهر کوهبنان با جدیت انجام شود، البته پیگیر احداث کتابخانه کیانشهر هم هستیم.
باقی‌زاده اظهار کرد: طی روزهای گذشته مسابقه کتاب‌خوانی آنلاین در شهرستان از کتاب یکی از شهیدان مدافع حرم برگزار شد که هدایای این مسابقه در سالروز جشن ازدواج مولای متقیان و حضرت فاطمه زهرا(س) اهدا خواهد شد. 
وی بیان کرد: با همکاری جهاد کشاورزی در صدد راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در دهستان جور هستیم؛ کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) امامزاده بی بی عصمت هم بایستی فعالیت خود را با جدیت آغاز کند.
رئیس امور کتابخانه‌های عمومی کوهبنان ادامه داد: کتابخانه پیامبر اعظم(ص) دهستان خرمدشت از فضای مناسبی برخوردار نیست که جا دارد بخشدار مرکزی پیگیر رفع این مشکل شود.
وی خواستار تعامل مسئولان روابط عمومی ادارات جهت ارتقای برنامه‌های فرهنگی شد و گفت: کتابداران در دو شیفت صبح و عصر جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه آمادگی دارند.
باقی‌زاده بیان کرد: جا دارد خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان هم عضو کمیته نهضت مطالعه مفید شوند تا از کمک‌های فکری و مالی آنان بهره ببریم.
همچنین در این جلسه حجت‌الاسلام احمدرضا قربانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان با استناد به کلام نورانی امام صادق(ع) خطاب به مفضل، گفت: بنویس و علم خود را بین برادرانت گسترش بده هر وقت از دنیا رفتی کتاب هایت را در بین فرزندانت به ارث بگذار البته زمانی بر مردم می‌رسد که با کتاب‌هایشان همدم می‌شوند.
وی تأکید کرد: در درجه اول خود اعضای انجمن کتابخانه‌ها به قرائت قرآن و مطالعه کتب مبادرت ورزند و فرهنگ مطالعه را در خانواده خودشان ترویج بدهند.
حجت‌الاسلام قربانی بیان کرد: جا دارد هر چه سریع‌تر فضای جدید کتابخانه شهر کوهبنان ساخته شود و انگیزه برای حضور علاقه‌مندان در این فضا رقم بخورد.
وی گفت: مساجد از جمله پایگاه‌های اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند؛ لذا در بحث ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی میز مطالعه در مساجد راه‌اندازی شود و کتب ارزشمند در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha