امام‌زاده عبدالوافی(ع) عباس آباد؛ بقعه‌‌ای به سبک ایرانی- اسلامی
کد خبر: 3817402
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

امام‌زاده عبدالوافی(ع) عباس آباد؛ بقعه‌‌ای به سبک ایرانی- اسلامی

گروه فرهنگی- آستان امامزاده سیدعبدالوافی(ع) در شهرستان عباس آباد، شهر کلارآباد، در منطقه جنگلی روستای چارز واقع شده که عبور از رودخانه‌ای از دل جنگل در کنار امامزاده زیبائی خاصی به این مکان بخشیده است.

امام‌زاده عبدالوافی(ع) عباس آباد؛ بقعه‌‌ای به سبک ایرانی- اسلامیبه گزارش ایکنا از مازندران ساختمان حرم و شبستان بقعه امام‌زاده عبدالوافی(ع)۷۰۰ مترمربع زیر بنا دارد که به سبک ایرانی – اسلامی ساخته شده و با کاشی‌های معرق تزئین شده است. گنبد بسیار بزرگ کاشیکاری شده با دو گلدسته بسیار زیبا که دو شادوش درختان بلند جنگلی به اقامه ایستاده‌اند. در قسمت شرقی ساختمان بقعه درخت سرو تنومندی قرار دارد که در بین اهالی دارای تقدس است و عمر آن را بیش از هزار سال می‌دانند در کنار امامزاده از دل جنگل رودخانه‌ای روان است که زیبائی خاصی به این مکان بخشیده است ضریح امامزاده شبیه طرح ضریح مقدس امام هشتم(ع) ساخته شده است.
محوطه این امامزاده ۲۷ هزارمترمربع وسعت دارد و با درختان انبوه سر به فلک کشیده در طول سال پذیرای تعداد زیادی از مسافرین و زائرین می‌باشد و با توجه به وجود جنگل، رودخانه، و...مورد توجه گردشگران بسیاری است. مسافرین ضمن بهره‌مندی از فیوضات این امامزاده جلیل‌القدر می‌توانند از مجموعه تفریحی نمک آبرود و تله کابین که در نزدیکی شهر کلارآباد وجود دارد استفاده کنند.
مزار شهدای جنگ تحمیلی در شمال بقعه مطهر واقع شده که این مزار به سبک معماری بسیار زیبائی با آجر و سفال ساخته شده است. 
بقعه امام‌زاده عبدالوافی(ع) از طرف شمال متصل به کلارآباد بالا، از طرف جنوب به روستای جیسا به طرف تپه باستانی کلار، از طرف غرب به رودخانه پلنگ آبرودو روستای چارز و از طرف شرق، متصل به باغات چای منطقه کلارآباد و راه ورودی به شهرکلارآباد متصل است. اما در عصر حاضر بر اساس تقسیم بندی جدید وزارت کشور، منطقه‌ای که امام‌زاده عبدالوافی در آنجا مدفون است کلارآباد بالا نام دارد و جزء حوزه شهری است.
ساختمان و محوطه اين امامزاده به طرز بسيار زيبا و پسنديده‌ای بازسازی شده است. همچنين امامزاده عبدالوافی محل برگزاري مراسم‌های مذهبی و اجتماعات مردم كلارآباد و حومه است، البته مازندران با داشتن سابقه دينی كه به ديار علويان نيز معروف است، ميزبان عده كثيری از نوادگان اهل بيت(ع) است و اماكن متبركه فراوانی را در خود جای داده است.
کل مساحت محوطه این بقعه بر اساس اسناد مالکیت اخذ شده از سوی اداره اوقاف 36 هزار و ۲۷۰ مترمربع ثبت شده است. قبرستان این امام‌زاده مزین به قبور ۳۸ شهید انقلاب اسلامی و سه جانباز شهید است. 
انتهای پیام
captcha