تعیین حق‌الزحمه در شأن قاری نیست
کد خبر: 3815097
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۳
خزایی در گفت‌وگو با ایکنا:

تعیین حق‌الزحمه در شأن قاری نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری بین‌المللی قرآن با انتقاد از تعیین نرخ قرائت از سوی برخی قاریان، گفت: نباید قاری به این عرصه وارد شود، ولی میزبان مراسم نیز بهتر است عرف را رعایت و شأن قاری را حفظ کند.

انتقاد از نرخ قرائت برخی قاریانوحید خزایی، قاری بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: از 11 سالگی که در کوچه بازی می‌کردیم با دوستانی آشنا شدم که به کلاس روانخوانی قرآن می‌رفتند و در این کلاس‌ها تعدادی پیرمرد دور هم جمع می‌شدند و  قرآن می‌خواندند.
وی افزود: لطف خدا شامل حالم شد و من هم با دوستان به این کلاس رفتم، البته در ابتدا برای خود قرآن و یادگیری آن نبود بلکه بیشتر با توجه به سنین نوجوانی‌ برای بازی و سرگرمی و برخی خوراکی‌ها می‌رفتیم، اما مدتی که گذشت علاقه‌مند شدم و قرآن خواندن را یاد گرفتم و از بین هشت قرآن‌آموز فقط من در این فضا ماندگار شدم و بعدها به صورت حرفه‌ای کار را دنبال کردم.
 
خاطره اولین اجرا
خزایی درباره خاطره اولین اجرایش به صورت حرفه‌ای، گفت: در اولین اجرا از عبدالباسط سوره فجر را تقلید کردم و در محضر استاد خواندم و چون استادم خیلی خوششان آمد من را تشویق کردند و این مقدمه‌ای برای فعالیت‌های حرفه‌ای شد.
وی با اشاره به افتخارات کسب شده خود در مسابقات قرآن، اظهار کرد: تا به حال ۴۰ تا ۵۰ رتبه استانی و کشوری کسب کرده‌ام و شاخص‌ترین آنها رتبه اول مسابقات بین‌المللی دانشجویان جهان در سال ۱۳۹۳ و رتبه اول مسابقات کل نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۶ بود.
این قاری برجسته بین‌المللی درباره سبک کارش بیان کرد: بیشتر به صورت تلفیقی کار می‌کنم. تلاوت اکثر قاریان را گوش می‌کنم و از آنها بهره می‌گیرم. 
خزایی در مورد سطح تحصیلات خود بیان کرد: فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته مدیریت امور فرهنگی است و قصد ادامه تحصیل دارد.

حس خوب قرائت نزد رهبری  
وی درباره اینکه آیا افتخار قرائت در حضور مقام معظم رهبری داشته است، اظهار کرد: چهار، پنج بار در بیت مقام معظم رهبری قرائت داشتم، اما یک بار که در اربعین سال ۱۳۹۴بود، حضرت آقا حضور داشتند و من در حضور ایشان قرآن قرائت کردم حس خیلی خوبی برایم بود.  
خزایی در مورد آینده قرآنی خود، گفت: امیدوارم تلاوتم روز به روز کیفی‌تر شود و در این مسیر پیشرفت معنوی داشته باشم.
وی درباره تعیین نرخ برای قرائت قرآن از سوی برخی قاریان قرآن، گفت: نباید قاری به این عرصه وارد شود، ولی بهتر است میزبانان مراسم عرف را رعایت و شأن قاری را حفظ کنند. 
وی افزود: متأسفانه در برخی مواقع از قاریان تقدیر نمی‌شود و برخی از قاریان هم ممکن است خیلی پولکی شده باشند این طور نباید باشد. هر دو طرف باید رعایت کنند.
انتهای پیام
 
captcha