مازندران؛ دارنده رتبه چهارم زندانیان غیرعمد در کشور/ آزادی 130 هزار زندانی به برکت خیرین
کد خبر: 3812745
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

مازندران؛ دارنده رتبه چهارم زندانیان غیرعمد در کشور/ آزادی 130 هزار زندانی به برکت خیرین

گروه اجتماعی- معاون اجرایی ستاد دیه کشور در جشن گلریزان شهرستان ساری گفت: 13 هزار و 500 زندانی غیر عمد در کشور وجود دارد که رتبه مازندران در این حوزه چهارم است.

مازندران؛  دارنده رتبه چهارم زندانیان غیرعمد در کشوربه گزارش ایکنا از مازندران مجید احسانی، معاون اجرایی ستاد دیه کشور، شامگاه شنبه؛ 28 اردیبهشت ماه، در جشن گلریزان شهرستان ساری گفت: در جامعه ما هر روز نیازمندان مالی به مصیبت‌هایی گرفتار می‌شوند که به جهت عدم توان پرداخت خسارات آثار سوء روحی روانی برای خود و خانوادشان به بار می‌آورند و چنانچه از حمایت‌های همه جانبه برخوردار نشوند ممکن است سرانجام روحیه خود را به عنوان فرد مفید از دست داده و زندگی‌شان دچار آسیب شدید شود.

وی افزود: از سال 1381 تا کنون 4 هزار و 750 زندانی با جمع‌آوری 700 میلیارد ریال آزاد شدند که 7 میلیارد و 500 میلیون ریال از منابع استانی و 5 میلیارد و 300 میلیون ریال از منابع ستاد دیه کشور و مابقی از خیرین پرداخت شد.
معاون اجرایی ستاد دیه کشور با بیان اینکه سه دهه از فعالیت تاسیس ستاد دیه کشور می‌گذرد، تصریح کرد: در سال جاری بیش از 300 جشن گلریزان برگزار شد و تا کنون زمینه آزادی 130 هزار زندانی به برکت خیرین فراهم شد که نتیجه اعتماد مسئولان و خیرین به ستاد دیه است.
وی ادامه داد: در سال جاری مقام معظم رهبری 400 میلیون تومان، رئیس جمهور 270 میلیون تومان، رئیس مجلس شورای اسلامی 30 میلیون تومان و رئیس مجلس تشخیص مصلحت 20 میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند.
معاون اجرایی ستاد دیه کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر به پیشگیری از وقوع حوادث بیشتر توجه شده است، گفت: قانون بیمه اجباری یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که توانست از تعداد پرونده در این حوزه بکاهد و امروز در سراسر کشور فقط 200 پرونده مربوط به محکومان پرداخت به دیه به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث تشکیل شده است.
وی افزود: در سال 97 زمینه آزادی 7 هزار و 932 نفر با بدهی یک هزار و 597 میلیارد تومان در کشور فراهم شد که 48 درصد مبالغ توسط اولیا دم بخشیده شد.
احسانی گفت: 13 هزار و 500 زندانی غیر عمد در کشور وجود دارد که رتبه مازندران در این حوزه چهارم است.
انتهای پیام

captcha