۱۱۰ خانه قرآن در مناطق محروم کشور ایجاد می‌شود
کد خبر: 3810001
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
از سوی دارالقران اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر؛

۱۱۰ خانه قرآن در مناطق محروم کشور ایجاد می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل مجموعه قرآنی دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر، گفت: انتظار داریم در مناطق محروم استان و کشور خدماتی را در زمینه قرآن به انجام برسانیم، به همین منظور درصدد هستیم ۱۱۰ خانه قرآن در مناطق محروم کشور ایجاد کنیم.

110 خانه قرآنی در مناطق محروم کشور ایجاد می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانیان، مدیرعامل مجموعه قرآنی دارالقران اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر امروز، چهارشنبه، 18 اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع)، برنامه‌های متعددی در نظر گرفته‌ایم که بتواند بعد معنوی خانواده‌ها را پوشش داده و شادی و نشاط ایمانی را نیز به دنبال داشته باشد.
وی افزود انتظار داریم در مناطق محروم استان و کشور خدماتی را در زمینه قرآن به انجام برسانیم، به همین منظور درصدد هستیم 110خانه قرآن در مناطق محروم کشور ایجاد کنیم، در همین زمینه اولین خانه قرآنی در روستای موغان منطقه فریدن کلنگ‌زنی زده شده است.
مدیرعامل مجموعه قرانی دارالقران اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر بیان کرد: تمام هزینه‌های این مجموعه از محل موقوفات قرآنی است و تاکنون یک ریال وام یا تسهیلاتی از ارگانی دریافت نکرده‌ایم. هزینه اولیه ساخت این مرکز قرآنی 5 میلیارد تومان بوده و با ساخت و تجهیزاتی که تاکنون صورت پذیرفته، 16میلیارد تومان صرف این مجموعه عظیم قرآنی شده است.
قربانیان از اجرای 300 برنامه فرهنگی قرانی در این مجموعه خبر داد و گفت: طرح فرهنگی قرآنی «سفره‌های آسمانی» هرساله به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که در ذیل آن 70 پاتوق مادرانه، 50 پاتوق دخترانه و300 جلسه آموزشی قرآنی و معارفی در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم و مغفول در زمینه قرآن، تولید بازی‌های انیمیشن است که نمونه بازی‌های اسلامی - ایرانی آن به زودی در این مجموعه راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: کافه قرآنی جهان اسلام، مانند کافه کتاب به زودی در این مجموع تشکیل می‌شود.
انتهای پیام

captcha