برگزاری همایش مهدویت در مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی تبریز
کد خبر: 3808996
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

برگزاری همایش مهدویت در مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی تبریز

گروه معارف ــ همایش معرفتی مهدویت با حضور حجت‌الاسلام قربانی، معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه استان و حیدر قلیزاده، معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان‌شرقی در مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی تبریز برگزار شد.

برگزاری همایش معرفتی مهدویت در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همایش معرفتی مهدویت با حضور حجت‌الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه استان و حیدر قلیزاده، معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان‌شرقی امروز در مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزشی حوزه علمیه استان در این همایش، اظهار کرد: تنها شیعیان به موضوع مهدویت معتقد نبوده بلکه اکثر مکاتب ابراهیمی و غیر ابراهیمی از جمله هندو، بودا، زرتشت، یهود و مسیح نیز به اصل انتظار معتقدند.

وی با بیان اینکه آن‌ها با وجود معتقد بودن به ظهور منجی، علیه منجی شیعیان توطئه می‌کنند، گفت: دشمنان شیعیان داستان، فیلم، کتاب و بازی‌های رایانه‌ای زیادی علیه منجی ساخته و جریان‌ها و گروه‌های متعددی را به کار انداخته‌اند.

‌حجت‌الاسلام قربانی، با بیان این‌که علائم ظهور در میان ما و سایر مکاتب یکی است، اظهار کرد: آن‌ها بر این باورند که در آخرالزمان سه چهارم زمین از بدی‌ها و زشتی‌ها پر می‌شود، ما نیز معتقدیم زمین را ظلم و جور فرا خواهد گرفت.

‌معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به تفاوت عقاید مکاتب مختلف در خصوص ظهور منجی، گفت: ما شیعیان به وجود منجی در عصر حاضر اعتقاد داریم، در حالی که آن‌ها معتقدند منجی هنوز به دنیا نیامده است.

‌وی در خصوص شرایط ظهور اظهار کرد: فتنه‌های مختلف روز به روز افزایش یافته و این فتنه‌ها با همدلی شیعیان از بین می‌رود، همچنین دانستن ارزش آخرین حجت است که منجر به ظهور خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرایط و علائمی برای ظهور ‌منجی لازم است که یکی از علائم آن خواست عمومی مردم برای ظهور است.

حیدر قلیزاده، معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی در کنار فعالیت‌های دیگر، از اهداف اصلی مراکز علمی ـ کاربردی بوده و در آینده شاهد برنامه‌های فرهنگی متعددی در این مراکز خواهیم بود.

‌وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر، در حوزه فعالیت‌‌‌های دانشجویی و فرهنگی کارهای خوبی انجام شده که تشکیل انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، قرآنی، مشاوره و ورزشی از جمله این فعالیت‌هاست.

قلیزاده، از برگزاری مراسم‌های فرهنگی متعدد در سال‌جاری خبر داد و گفت: برگزاری 12 برنامه فرهنگی در 12 مرکز علمی ـ کاربردی استان از برنامه‌هایی است که در اوایل سال 98 طبق مصوبه‌ای برنامه‌ریزی شده و همایش مهدویت اولین برنامه از این سلسله برنامه‌ها است.

رباب نوروزی، رئیس مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی تبریز نیز در این مراسم گفت: به اساتید و دانشجویان توصیه می‌کنم تا در شناخت امام عصر(عج) و شرکت در مباحث مختلف غیبت و امید به ظهور منجی تلاش بیشتری کنند.

وی اظهار کرد: ماه شعبان با داشتن چهار میلاد بزرگ ائمه، فرصت مغتنمی جهت شناخت امام عصر‌(عج) بوده و برنامه این همایش نیز در راستای مهدویت است.

انتهای پیام

captcha