رشد نشر قرآن در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال قبل
کد خبر: 3761393
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

رشد نشر قرآن در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال قبل

در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۶۵ هزار جلد قرآن چاپ و توزیع شده است که این رقم نسبت به ۶ ماهه نخست سال قبل رشد داشته است.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۷ تعداد ۵۱ مجوز نشر و توزیع قرآن کریم از سوی معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن صادر شده که این آمار نسبت به همین مدت در سال قبل با رشد نسبی روبرو است.

در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ تعداد ۸۰ مجوز چاپ و به تیراژ ۶۱۷ هزار جلد و تعداد ۵۱ مجوز نشر به تیراژ ۴۶۵ هزار و ۴۰۰  جلد و در مجموع مجوز چاپ یک میلیون و ۸۲ هزار و ۴۰۰ جلد قرآن در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۷ صادر شده است.

همچنین در همین مدت ۴ هزار و ۶۰۰ جزء قرآن تصحیح شده که طی این فرایند تعداد ۲ هزار و ۷۳۴ غلط از این مصاحف گرفته شده است.

با نگاهی به آمار صدور مجوز چاپ و نشر قرآن در سال ۱۳۹۶ در می‌‌یابیم چاپ و نشر قرآن در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد نسبی روبرو بوده است.

بنا بر این گزارش، در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۲۱ مجوز چاپ قرآن به تیراژ یک میلیون ۱۰۰ هزار جلد و تعداد ۳۹ مجوز نشر قرآن به تیراژ ۳۶۶ هزار جلد قرآن به چاپ رسیده که در این مدت ۸۳۰ جزء قرآن تصحیح شده که طی آن ۲۷۸ غلط اصلاح شده است.

به گزارش فارس مجوز چاپ مجوزی است که ناشر آن را اخذ کرده اما لزوماً این تعداد قرآن را به چاپ نرسانده و در واقع آمار نهایی چاپ و توزیع قرآن در کشور همان آمار نشر است و بر این اساس و با توجه به انتشار ۳۶۶ هزار جلد قرآن در کشور طی ۶ ماهه نخست سال قبل این آمار در قیاس با امسال با رشد روبرو بوده و امسال تعداد ۴۶۵ هزار جلد قرآن به چاپ رسیده است.

البته امسال ناشران مجوز چاپ تعداد ۶۱۷ هزار جلد قرآن را اخذ کرده‌اند که از این میان همه این تعداد قرآن به چاپ نرسیده و تعداد ۴۶۵ هزار جلد قرآن چاپ شده است.

انتهای پیام

captcha