مصباح الهدی و نورالهدی مازندران؛ الگویی موفق برای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3639172
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

مصباح الهدی و نورالهدی مازندران؛ الگویی موفق برای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: قائم مقام جشنواره طرح مصباح الهدی نورالهدی مازندران گفت: این دو طرح‌ قرآنی به لحاظ مشارکت فعال قرآن آموزان نوجوان اثربخشی بالایی داشته و الگویی موفق برای توسعه فرهنگ قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندارن، مرتضی نوربخش، قائم مقام جشنواره قرآنی طرح مصباح الهدی و نورالهدی مازندران  در جمع خبرنگاران گفت: آیین اختتامیه جشنواره مصباح الهدی و نورالهدی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) با حضور 400 دانش آموز قرآنی در اردوگاه دانش آموزی مازندران در مشهد مقدس در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف طرح مصباح الهدی و نورالهدی مانوس کردن جوانان و نوجوانان با کلام الهی است، افزود: طرح مصباح الهدی و نورالهدی به لحاظ مشارکت فعال قرآن آموزان نوجوان اثربخشی بالایی داشته و  الگویی موفق برای توسعه فرهنگ قرآنی است.
قائم مقام جشنواره قرآنی طرح مصباح الهدی و نورالهدی مازندران با تاکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه فرهنگ قرآنی باید برنامه ریزی دقیق و مدونی و مستمر باشد، تصریح کرد: توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی مستلزم برنامه ریزی منسجم و هدفمند است که باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود بهره برد.
این مدیر اجرایی در بخش دیگری از سخنان خود به اثربخشی فعالیت‌های قرآنی در دوران جوانی و نوجوانی اشاره کرد و تصریح کرد: در طرح 19 ساله مصباح الهدی و نورالهدی چون مشارکت خود قرآن آموزان رکن مهم این طرح است از اثربخشی بالایی برخوردار است.
نوربخش یا اشاره به برنامه‌های اجرایی اختتامیه جشنواره مصباح الهدی و نورالهدی، اظهار کرد: برگزاری کارگاه مختلف مهارت‌های زندگی قرآنی و کنترل خشم، سوادرسانه ای، بازدید از موزه آستان قدس رضوی، اجرای برنامه فرهنگی در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی با سخنرانی استاد حیدری و مدیحه سرایی ویژه این ایام ، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی قرانی ویژه دانش آموزان این طرح، حضور در مهمانخانه حضرت و صرف شام از سفره با برکت امام رئوف امام رضا(ع) از جمله برنامه های این طرح در سه روز اخیر بوده است.
وی ادامه داد: برگزاری آیین اختتامیه این طرح و صدور گواهی نامه‌های طرح مصباح الهدی و نورالهدی ویژه دانش آموزان بعد از ظهر امروز در ساعت 16 برگزار می‌شود.
captcha