برگزاری کارگاه تخصصی آشنایی با حکمرانی داده‌ها
کد خبر: 3613642
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

برگزاری کارگاه تخصصی آشنایی با حکمرانی داده‌ها

گروه فرهنگی: واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با کمک انجمن کتابداری و اطلاع رسانی، کارگاه تخصصی آشنایی با حکمرانی داده‌ها را برگزاری می‌کند.

حسین نورانی مسئول پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: از آنجاییکه در عصر اطلاعات موضوع نمادها و حقایق یعنی «داده‌ها» مهم است؛ چرا که  در مراتب خرد  ابتدا با داده‌ها  مواجه‌ایم و بعد از پردازش داده‌ها به اطلاعات تبدیل می‌شود و بعد از پردازش و تعالی اطلاعات؛ این اطلاعات به دانش و در نهایت به خرد یا بینش تبدیل می‌شود امروزه در بنگاه‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی به  موضوع حکمرانی داده‌ها و نقش آن در توسعه سازمان‌ها بسیار   توجه شده است.
وی افزود: این کارگاه با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع رسانی کتابخانه حسینیه ارشاد و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل ساعت 10 صبح پنج شنبه هشتم تیر ماه در مجتمع فرهنگی و سینمایی بابل برگزار می‌شود.
مسئول پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: سخنرانان این کارگاه؛ دکتر مصطفی امینی مسول کمیته نو آوری و فناوری های نوظهور و دبیر نشست علم اطلاعات حسینیه ارشاد و  مبین رنجبر بنیانگذار استارت آپ هدوپ ایران  است.
وی افزود: «حکمرانی داده‌ها» تمام ویژگی‌های هر فرایند حکمرانیِ راهبردی را دارد که از آن جمله  توان به افراد، استراتژی، فرآیند، فناوری، دارایی‌ها (Asset)، برنامه‌ها (Program)، مدیریت، طرح‌ها (Plan)، بدنهٔ حکمرانی‌کننده (Governing Body)،  پشتیبانی از نیازهای کسب‌وکار (Biz. Needs)،   تصمیم‌گیری و رویه‌ها (Procedure) اشاره کرد.
captcha