سه هزار روحانی در مدارس کشور مستقر می شوند
کد خبر: 3567082
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

سه هزار روحانی در مدارس کشور مستقر می شوند

گروه اجتماعی: مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: سه هزار روحانی تا پایان سال تحصیلی جاری در مدارس کشور مستقر می شوند تا در زمینه فعالیت های مشاوره ای و مناسبت های مذهبی فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت الاسلام مجتبی ملکی روز گذشته ششم بهمن ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی با شاخصه های کمی کمتر قابل سنجش است، افزود: استقرار روحانیان در مدارس در راستای همکاری های مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه انجام می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته روحانیان در 50 مدرسه کشور مستقر بوده اند، بیان کرد: این روحانیان در مدارس به ارائه مشاوره مذهبی به همکاران فرهنگی، اولیا و دانش آموزان می پردازند و بدون دخالت در کار دیگران در زمینه کارهای تربیتی فعالیت می کنند.

وی درباره ابعاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه گفت: در مناسبت های ملی و مذهبی و امور تربیتی و تبلیغی تعداد مبلغان اعزامی به مدارس طی سال های اخیر رو به افزایش بوده است و این 2 مجموعه در بخش محتوای آموزشی و کتاب های درسی نیز با یکدیگر همکاری می کنند.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش منابع انسانی نیز طرح های مشترک اجرا می شود، گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای روحانیان شاغل در آموزش و پرورش با تامین اساتید از سوی حوزه های علمیه انجام می شود.

به گفته وی در قالب همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، فرهنگیان کشور به زودی در دوره های بصیرت افزایی شرکت می کنند.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به مشکلات موجود در اجرای طرح مدارس امین که با هدف تربیت دینی در کنار آموزش انجام می شود، گفت: در اجرای این طرح در کشور 2 مشکل عمده کمبود اعتبار و نیروی انسانی مشهود است.

وی اضافه کرد: هم اکنون 99 درصد اعتبار جاری آموزش و پرورش در بخش پرسنلی هزینه می شود و برای سایر فعالیت ها چیزی باقی نمی ماند.

به گفته وی اعتبار این وزارتخانه باید افزایش یابد تا فعالیت های تربیتی و دینی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

هم اکنون 13 میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی در کشور وجود دارد و نیمی از جمعیت کشور به نوعی با نهاد آموزش و پرورش در ارتباط هستند.
captcha