رسانه‌‌ها در معرفی نخبگان قرآنی فعال‌تر باشند
کد خبر: 3524853
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

رسانه‌‌ها در معرفی نخبگان قرآنی فعال‌تر باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل قرآن کریم در خراسان جنوبی گفت: رسانه‌ها در معرفی نخبگان قرآنی به جامعه فعال‌تر باشند.

ابوالقاسم باقری، حافظ کل قرآن کریم که امسال توانست رتبه اول رشته حفظ را در سی و نهمین دوره مسابقات اوقاف خراسان جنوبی کسب کند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی گفت: از دوران کودکی در زمینه قرائت فعال بودم و لطف خدا من را به وادی حفظ کشاند.

از قرائت تقلیدی صوت استاد عبدالباسط شروع کردم

این حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: دهه 60 که اوایل نوجوانی من بود نوار کاست های اساتیدی چون استاد عبدالباسط دست به دست می‌چرخید و من نیز آنان‌ها را گوش داده و از آن تقلید می‌کردم به گونه‌ای که بر اثر تکرار آن آیات را که همراه همیشگی من بود را حفظ می‌شدم.

باقری بیان کرد: اما حفظ قرآن را به صورت تخصصی از دوران دبیرستان و دانشگاه آغاز کردم و در مقطع کارشناسی توانستم قرآن را حفظ کنم و با توجه به اینکه غیر از جزء یک برای حفظ هیچ کلاسی نمی‌رفتم حافظ شدنم تنها لطف خداوند بود.

وی ادامه داد: حفظ قرآنم به صورت مستمر و پیوسته نبود و گاه بین آن فاصله‌های چند ماهه به وجود می‌آمد که اگر این فواصل را محاسبه نکنیم می‌توانم بگویم حدود دو و نیم تا سه سال طول کشید تا حافظ کل قرآن کریم شدم.

رتبه اول رشته حفظ سی و نهمین دوره مسابقات قران کریم اوقاف خراسان جنوبی گفت: حافظ شدن بی‌شک بر سبک زندگی و حالات روحی انسان تأثیر می‌گذارد به ویژه اگر همراه با یادگیری مفاهیم و ترجمه قران باشد و حفظ آیات مثل قطرات باران نرم و پیوسته جان انسان را سیراب می‌کند.

رسانه‌ ها در معرفی نخبگان قرآنی فعال‌تر باشند

باقری اظهار کرد: برای جذب جوانان به مقوله حفظ قرآن باید به فعالان و قهرمانان قرآنی بهاء داده شود و رسانه‌ها همانطور که یک فرد موفق در عرصه ورزش و یا هنر را تجلیل می‌کنند باید به سمتی بروند که نخبگان قرآنی را نیز به مردم بشناسانند.

وی بیان کرد: نمی‎خواهیم به کسی توهین کنیم اما واقعیت این است که گاه در برخی از برنامه‌ها و جشن‌ها از کسانی تجلیل می‌شود که شاید در یک عرصه نام آور باشد اما در زندگی شخصی خویش مشکلات عدیده‌ای داشته و نمی توانند به عنوان الگویی موفق مطرح باشند اما فعالان قرآن هیچگاه به عنوان یک قهرمان معرفی نشدند.

این حافظ قران کریم یادآور شد: کار رسانه در معرفی نخبگان قرآنی بسیار مهم ارزیابی می‌شود، چرا که دیدیم وقتی سید محمد حسین طباطبایی به حق در رسانه‌ها به عنوان یک نخبه مطرح شد چه قدر در جذب نوجوانان و کودکان به قران مؤثر بود.

captcha