اجرای طرح نشاط‌ معنوی و ضیافت‌ الهی در بقاع‌ متبرکه استان البرز
کد خبر: 3504047
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

اجرای طرح نشاط‌ معنوی و ضیافت‌ الهی در بقاع‌ متبرکه استان البرز

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان البرز گفت: هم‌زمان با فرارسیدن تعطیلات تابستانی و ماه مبارک رمضان طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در امامزاده‌ها و بقاع‌ متبرکه البرز اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی شفیع‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: پر کردن اوقات فراغت فرزندان، یکی از دغدغه‌های مهم والدین در فصل تابستان است. اوقات فراغت زمان هایی از شبانه روز است که نوجوان  برنامه مشخص رسمی ندارد و در صورت عدم برنامه‌ریزی مدون این اوقات از دست می‌رود. برنامه‌ریزی برای این زمان‌ها باید به گونه‌ای باشد که برای او جذاب و خوشایند بوده و باعث شادی و روحیه بخشی نوجوان گردد.   
وی افزود : در روزهای بلند تابستان بسیاری از بچه‌ها در خانه با بی‌حوصلگی مواجه شده و بعضا با شیطنت های خاص سن شان زمینه ی تنش بین خود و والدین را فراهم می‌کنند. این تنش‌ها، گاه به دور شدن والدین از فرزندان می‌انجامد.
این مسئول بیان کرد: بعضی از والدین با ثبت نام فرزندان خود در کلاس‌های مختلف ورزشی، هنری، علمی و آموزشی بخشی از این وقت‌ها را پر می‌کنند تا این اوقات برای بچه‌ها پربارتر باشد. این کلاس‌ها در برخی موارد به اصرار والدین می‌باشد و بازدهی و جذابیت چندانی برای بچه‌ها ندارد چرا که در طول سال تحصیلی بچه‌ها با کتاب و درس به اندازه ی کافی سر و کار داشته‌اند و دیگر ظرفیت و حوصله کافی را برای کتاب و مشق ندارند.
شفیع‌زاده ابرازکرد: تعدادی از دانش‌آموزان نیز با سرگرم شدن با تلویزیون، بازی‌های رایانه‌ای ، تبلت و گوشی اوقات فراغت خود را پر می‌کنند که متاسفانه اصلا مفید نیست و آنان را دچار ناراحتی‌های روحی، روانی و جسمی کرده و از زندگی واقعی و کسب مهارت‌ها برای آن باز می‌دارند.
وی گفت: حال اگر بتوانیم برنامه‌ای ترتیب دهیم که به دور از مطالب تئوری و کلاسی، اوقات فراغت دانش‌آموزان پر شود برای آنان جذاب و مفید خواهد بود. این برنامه‌ها در عین جذابیت باید به ارتقای مهارت‌های زندگی نوجوانان بینجامد.
 این مقام مسئول تصریح کرد :سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای خدمات رسانی و ترویج سبک زندگی اسلامی چند سالی است که برای تابستان و اوقات فراغت نوجوانان با اجرای ویژه‌برنامه نشاط معنوی در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور کارشناسان مذهبی برنامه‌ریزی نموده است.
 وی در پایان گفت: امسال نیز این ویژه برنامه در امامزادگان مجری طرح نشاط معنوی استان البرز برگزار و مراکز فرهنگی قرانی بقاع متبرکه آماده ثبت نام از جوانان و نوجوانان هستند.
captcha