معیارها و مصادیق انقلاب اسلامی در قالب هنر معرفی شود
کد خبر: 3456569
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کرمی:

معیارها و مصادیق انقلاب اسلامی در قالب هنر معرفی شود

گروه هنر: نماینده ولی ‎فقیه در سپاه لرستان گفت: وظیفه امروز بسیج هنرمندان این است که در مقابل ناهنجاری‌ها ایستادگی کند و با زبان فیلم، عکس و هنر بتواند معیارها و مصادیق انقلاب را به نسل بعدی انتقال دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام علی‌رضا کرمی، نماینده ولی‌ فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، سه‌شنبه، سوم آذرماه، در آیین اختتامیه دوسالانه فیلم و عکس بسیج هنرمندان استان لرستان، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی به همه دوست‌داران امام حسین(ع) و همچنین، رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن(ع) و امام رضا(ع) گفت: خیل مشتاقان زیارت امام حسین(ع) در مسیر حرکت به‌سمت مستحب مؤکدی است که از زمان معصوم(ع) تا به امروز به یادگار مانده و از نشانه‌های شیعیان است.
وی ادامه داد: فرقی نمی‌کند که امروز یک بسیجی در مقابل تکفیری‌ها سلاح به دست بگیرد و در سوریه یا عراق جان خودش را فدا کند یا شما که سلاح برنده‌تری به‌عنوان هنر در دست دارید که با این سلاح برنده می‌توانید خیلی از کارها را انجام دهید.
کرمی افزود: خیلی از مسائل با زبان سخنرانی قابل تبیین و توصیف نیست اما چه‌بسا یک فیلم چند دقیقه‌ای می‌تواند به‌راحتی یک فرهنگ را منتقل کند و یک عکس از محل زندگی و وقایع آن مانند پیاده‌روی اربعین یا مراسم عاشورا می‌تواند یک نگرش را عوض کند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان تصریح کرد: شما باید قدر این سلاح برنده که در دست شماست را بدانید و نگذارید که دشمن از طریق این سلاح مبانی، افکار و نظام مقدس جمهوری اسلامی و بنیان‌های خانواده‌ها را تحت‌تأثیر خودش قرار بدهد.
وی عنوان کرد: امروزه بیش‌از 170 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران کار فکری و فرهنگی می‌کنند که دست قدرتمند هنرمندان را می‌طلبد که در مقابله با آن‌ها عملیات انجام دهید.
کرمی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) در سال 42 فرمود که آرمان من در انقلاب اسلامی این است که ایران تبدیل به جمهوری اسلامی، حکومت اسلامی و دینی شود و دومین آرمان من گسترش آن در منطقه است، افزود: امروز نتیجه این تفکر را می‌بینیم که آن‌ها در مقابل این هجمه فرهنگی و فکری ما برعلیه دشمنان دین مدافعه می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، ادامه داد: گاهی اوقات دشمنان زرنگ هستند و از خواب ما برای این‌که به مقاصد خودشان برسند بهره می‌برند که در این راه از همه اقشار جامعه استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که اگر مروری بر جملات مقام معظم رهبری در طول 7 ماهه گذشته داشته باشیم می‌بینیم که حضرت بیش‌از 700 مرتبه از کلمه نفوذ استفاده کرده‌اند و بر این موضوع تأکید دارند، اظهار کرد: همین موضوع در بین اقشار مختلف جامعه به شکلی تأثیر می‌گذارد.
کرمی تصریح کرد: دشمنان ما 600 نفر دانشمند در آمریکا و در مؤسسه‌ای گردهم آمده‌اند و در اتاق فکر خود و بنا به وضعیت کشور ما نسخه می‌پیچند، آن‌را برای اجرا ارائه می‌دهند، این درحالی است که به‌ اینگونه در جامعه ما جا انداخته‌اند که وقتی می‌گوییم اتاق فکر با حضور روشنفکران و بزرگان علمی و دینی ایجاد کنیم فکر می‌کنند که ما قصد داریم آن‌ها را محصور کنیم.
نماینده ولی‌ فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان عنوان کرد: 15 مهرماه سال‌ جاری مقام معظم رهبری در سخنرانی که داشتند فرمودند «هدف اصلی دشمن از نفوذ به بهانه مذاکرات تغییر محاسبات مسئولان و تغییر ذهنیت اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی در بین مردم به‌ویژه جوانان است»،این آخرین نکته‌ای که مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند.
وی ادامه داد: دشمن با این اقدامات وارد می‌شود و گاهی اوقات ممکن است تغییر افکار، اندیشه، گویش‌ها، نگرش‌ها و باورهای مردم و اراده ملی را مورد توجه خودش قرار بدهد.
کرمی با اشاره به این‌که در زمان حضرت موسی(ع) سامری افکار جامعه و باورهای مردم زمان خودش را عوض کرد، تصریح کرد: موضوع سامری در آن زمان به آن شکل وجود داشت و امروز ممکن است در قالب فیلم به جوانان ما بیان و القاع کنند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان خطاب به هنرمندان ادامه داد: بنابراین ما و شما به‌عنوان اصحاب فکر در بحث مسائل هنری وظیفه سنگینی داریم و در مقابل این مسائل باید ایستادگی کنیم.
وی تصریح کرد: در واقع دشمنان ما با جنگ نرم‌افزاری خود به‌دنبال عقول مردم و جوانان ما هستند که هنرمندان باید به این مسئله توجه کنند.
کرمی ادامه داد: دشمنان گاهی اوقات به‌دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین ما هستند، و حتی در بحث هسته‌ای نیز به‌دنبال دوقطبی کردن نظام بودند که منشور تاریخی مقام معظم رهبری در بحث هسته‌ای بر همه چیز خط بطلان کشید و نگذاشت دشمن به خواسته خودش برسد.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به این‌که دشمنان به‌دنبال ترویج گناه و فساد اخلاقی در بین جامعه هستند، خاطرنشان کرد: امروزه در کشور ما سالیانه 700 تُن تریاک مصرف می‌شود، و قوطی‌های مشروبات الکلی که تازه تولید شده‌اند را می‌شود به‌راحتی در شهرهای بزرگ پیدا کرد، این‌ها نشان‌دهنده این است که دشمن به‌دنبال فسادانگیزی در جامعه است و فساد را در قالب فیلم به جوانان ما نشان می‌دهند.
وی عنوان کرد: مشروعیت‌زدایی از نظام، شبهه‌افکنی، زیر سؤال بردن ارکان نظام و جوانانی که خالصانه در بسیج تلاش می‌کنند و خود را به این دریای عظیم بسیج ملحق کردند که در این زمانه برخی حرف‌ها و مسائلی را مطرح می‌کنند که جوانانی را که غیرت دینی دارند را زیر سؤال می‌برند و به آن‌ها اتهام می‌زنند که مقام معظم رهبری نیز در این رابطه تذکر دادند که افرادی‌که مسائل دینی را پیگیری می‌کنند افراطی مطرح نکنید.
کرمی ادامه داد: یادمان باشد در 37 سالی که از عمر انقلاب گذشته در فراز و نشیب‌هایی که بوده همه دخیل بوده‌ایم، از مسئولان قبلی گرفته تا مسئولان آینده، ما نباید انقلاب و نظام را مورد هجمه قرار بدهیم و کارهای خوب را خوب بدانیم و کارهای زشت را مورد هجمه قرار دهیم.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به این‌که سال 2003 کلید تشیع انگلیسی را در لندن زدند و امروز از آن بهره می‌برند، افزود: امروز دشمن به‌دنبال این است که با برنامه‌هایی که با افکار غلط خودشان و با تفسیر اشتباهی که از اسلام دارند مانند تشیع انگلیسی، ارکان، نظام، شریعت و دین را زیر سؤال برده و با تفسیری که خودشان دوست دارند به اختلاف اندازی می‌پردازند.
وی عنوان کرد: وظیفه امروز بسیج هنرمندان این است که در مقابل ناهنجاری‌ها ایستادگی کند و با زبان فیلم، عکس و هنر بتواند معیارها و مصادیق انقلاب را به نسل بعدی انتقال دهد.

captcha