افراد مانوس با قران روانی سالم و آرام دارند
کد خبر: 3447658
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

افراد مانوس با قران روانی سالم و آرام دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ساری گفت: کسانی که با قرآن مانوس هستند روانی سالم‌تر و آرامش بیشتری دارند.

حمیدرضا عشریه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی ساری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، گفت: قرآن سرآمد کتاب‌های دنیا در همه اعصار است.
وی افزود: کسانی که با قرآن مانوس هستند روانی سالم‌تر و آرامش بیشتری دارند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی ساری تصریح کرد: مطالعه کتاب‌های خوب برای رشد و شکوفایی استعدادها مفید است اما قرائت قرآن و تفسیر و تدبر در آن ضمن تقویت قوای ذهنی و رشد استعدادها موجبات رشد و تعالی انسان‌ها می‌شود.
وی انتخاب کتاب را توسط والدین برای فرزندان مهم دانست و افرود: همان گونه که برای سلامت جسم خود و فرزندانمان از تغذیه آلوده و مسموم  پرهیز می‌کنیم باید برای سلامتی روح و روان خودمان  و فرزندانمان از کتاب‌های نیکو و کلام الهی بهره ببریم.
مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  اظهارکرد: خوشبختانه سیاست‌های جدید در فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث ارتقا بخشیدن به تشکیلات سازمانی و تاسیس معاونت قرآن و عترت شد و اکنون با برنامه‌ها مدون در امر توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش، موسسات قرآن و عترت  از حمایت‌های  خوب این معاونت بهره‌مند هستند.
وی ادامه داد: در شهرستان ساری تعداد 22 موسسه قرآن و عترت  در ترجمه و مفاهیم و تدبر و حفظ  قرآن و همچنین ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه در 15 رشته فعالیت دارند.

captcha