واقعه عاشورا در کرمان بازسازی می‌شود
کد خبر: 3390467
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲

واقعه عاشورا در کرمان بازسازی می‌شود

گروه هنر: مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار گفت: با شبیه‌خوانی ۲۰۰ هنرمند تعزیه‌خوان، واقعه عاشورا در ده‌زیار کرمان بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، ثارالله انکوتی، مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار دیروز، 27 مهرماه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: واقعه عاشورا باشکوه هر چه بیشتر نسبت به سال‌های گذشته در روستای ده‌زیار از توابع بخش چترود کرمان بازسازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کار آماده‌سازی فضای محل برگزاری تعزیه عاشورا از یک ماه مانده به ماه محرم آغاز شده است، افزود: طبق روال هر ساله این فضاسازی به‌همت جوانان و پیشکسوتان عرصه تعزیه و پیرغلامان حسینی انجام می‌شود تا شاهد مراسم باشکوه تعزیه امام حسین(ع) باشیم.
انکوتی با بیان اینکه در تعزیه عاشورا به‌دلیل وسعت کار و همچنین اجرای ماجرای شهادت تعدادی از یاران امام حسین(ع)، نیازمند همکاری تعداد زیادی از هنرمندان حسینی هستیم، خاطرنشان کرد: در این تعزیه بیش از 200 نفر از شبیه‌خوانان و جوانان روستا لباس تعزیه پوشیده و در صحنه‌های مختلف همکاری می‌کنند.
وی تعزیه را از مراسم‌های آئینی و سنتی روستای ده‌زیار معرفی کرد و گفت: از آن جا که هنر تعزیه‌خوانی تاثیر زیادی روی مخاطب خود دارد و همیشه مورد استقبال باشکوه مردم قرار می‌گیرد، سعی بر آن است تا عزاداری همراه با معرفت و شناخت در صحنه‌های مختلف اجرای تعزیه انجام شود.
مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار بیان کرد: مراسم تعزیه‌خوانی در روزهای تاسوعا و عاشورا بلافاصله بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در محل سقاخانه و دارالشفاء حضرت ابوالفضل(ع) این روستا برگزار می‌شود.

captcha