اقتدار امروز ایران اسلامی نشئت گرفته از روحیه شهادت‌طلبی است
کد خبر: 3379421
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
توکلی:

اقتدار امروز ایران اسلامی نشئت گرفته از روحیه شهادت‌طلبی است

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به این‌که اقتدار امروز کشور ایران نشئت گرفته از روحیه شهادت‌طلبی است، گفت: عزت، استقلال و پیشرفت‌های حوزه نظامی از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حبیب‌الله توکلی، جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان یکشنبه، 12 مهرماه در همایش سالانه کمیته هماهنگی و پشتیبانی و قرارگاه راهیان نور بسیج دانش‌آموزی لرستان که در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: در این دو هفته‌ای که حادثه تلخ منا رخ داد همه مسلمانان جهان به‌ویژه ایرانیان  ماتم زده شده‌اند.

وی افزود: در ایامی که باید شاهد برپایی جشن‌های دهه امامت و ولایت باشیم متأسفانه تلخ‌ترین حادثه اتفاق افتاد و جنایت دیگری توسط آل‌سعود عمدی یا سهوی خلق شد.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که این حادثه در امن‌ترین نقطه جهان رخ داده و این حادثه را جز جنایت نمی‌توان نام گذاشت، اضافه کرد: همه تلاش رژیم آل‌ سعود برای بمباران مردم بی‌دفاع یمن و تجهیز کردن هزاران جنایت‌کار برای حمله  به سوریه، عراق و یمن به‌کار گرفته شده است.
وی عنوان کرد: در مجامع بین‌المللی هیچ وجدان بیداری را نمی‌بینیم که در اعتراض به کشتار غیرانسانی در یمن حتی یک قطعنامه صادر کند درحالی‌که اگر یک فرد آمریکایی در یمن یا سوریه کشته شود بلافاصله قطعنامه صادر می‌شود و برخورد جدی می‌شود.
توکلی ادامه داد: ملت بزرگ ایران انقلاب را به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رساندند و اولین شکست را به دشمن وارد کرد و استکبار جنایت‌کار جنگ ناخواسته‌ای را در یک شرایط بحرانی به مملکت ما تحمیل کرد.
وی با اشاره به این‌که اقتدار امروز کشور ایران نشئت گرفته از روحیه شهادت‌طلبی ملت است، بیان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری از جمله عزت، استقلال و پیشرفت‌های حوزه نظامی برای ملت ایران داشت.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با این این‌که اگر دیروز هزاران کیلومتر با رژیم صهیونیستی فاصله داشتیم امروز در مرزهای رژیم اسرائیل قرار داریم، گفت: ما آمادگی داریم با یک اشاره فرمانده کل قوا، اسرائیل را زیر و رو کنیم و اگر امرزو دشمن جرئت نمی‌کند حمله نظامی به کشور ما داشته باشد به‌خاطر روحیه شهادت‌طلبی جوانان دیروز و امروز ما است و باید برای آرمان‌های شهدا ارزش قائل باشیم.
وی افزود: دشمنان اسلام از راه زمین، هوا و دریا با به‌کارگیری گروه‌های القاعده و داعش زنان و مردان را ناجوانمردانه به هلاکت می‎رسانند در حالی‌که مردم یمن با دست خالی در مقابل آل‌سعود ایستاده‌اند و پس از گذشت مدت‌ها، ایستادگی آن‌ها ادامه دارد.
توکلی با اشاره به این‌که امروز در نبرد اقتصادی، سیاسی و امنیتی با دشمن هستیم، بیان کرد: هزینه امنیت کشور خیلی زیاد است و هر روز به تعداد عناصر ضد انقلاب که در آن سوی مرزها تجهیز می‌شوند، افزوده می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به این‌که امروز می‌خواهیم نسل سوم وچهارم را با فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار آشنا کنیم، تصریح کرد: مزار شهدا تا ابد دارالشفا عاشقان هستند نه این‌که درمانگاه باشد بلکه به‌دلیل این‌که مقدس‌ترین زمین جمهوری اسلامی ایران است.
توکلی عنوان کرد: مبارزه فرهنگی دشمن ادامه  دارد و در قالب اردوهای راهیان‌نور می‌توانیم برزگ‌ترین عملیات فرهنگی را علیه دشمنان مدیریت کنیم و باید از اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به این نتیجه برسیم که روحیه ایثار و مقاومت در نسل جوان افزایش یابد.
وی افزود: اردوهای راهیان‌نور یک کار بزرگ  و تداوم راه شهدا است و در کنار آن باید مسائل ایمنی و امنیتی نیز رعایت شود و نیز دستورات لازم برای رعایت و برقراری ایمنی خودروها و نفرات در اردوهای راهیان‌نور داده شده است.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: خروجی کار اردوی راهیان‌نور باید این باشد که تصویری از ایستادگی و مقاومت رزمندگان در ذهن دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

captcha