شركت بيش از 3 هزار نفر در سی‌ و ششمين دوره مسابقات قرآن ‌اوقاف خراسان جنوبی
کد خبر: 2608963
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱

شركت بيش از 3 هزار نفر در سی‌ و ششمين دوره مسابقات قرآن ‌اوقاف خراسان جنوبی

گروه فعاليت‌های قرآنی: كارشناس امور قرآنی و روحانيان اداره‌كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبی با اشاره به اينكه تاكنون 3 هزار و 674 نفر در سی‌ و ششمين دوره مسابقات قران ‌اوقاف این استان ثبت‌ نام كردند، گفت: گسترش كميت متسابقان، عينيت‌بخشيدن به فرمايش مقام معظم رهبری در راستای تعميق و ترويج معارف قرآن در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، كارشناس امور قرآنی و روحانيان اداره‌كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبی امروز، پنجم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران از استقبال تعداد متسابقان قرآنی در سی‌ و ششمين دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن در اين شهرستان خبر داد و گفت: تاكنون 3 هزار و 674 نفر در سی و ششمين دوره مسابقات قران كريم اوقاف ثبت‌ نام كردند.
وی با بيان اينكه متسابقان قرآن كريم در اين دوره از مسابقات در هفت رشته حفظ، قرائت، ترتيل، مفاهيم، اذان، ابتهال و هم‌خوانی با يكديگر به رقابت می‎پردازند، ابراز كرد: هدف از گسترش كميت متسابقان، عينيت‌بخشيدن به فرمايش مقام معظم رهبری در راستای تعميق و ترويج معارف قرآن در جامعه است.
كارشناس امور قرآنی و روحانيان اداره‌كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبی با بيان اينكه يك‌هزار و 295 نفر از اين تعداد شركت‌كننده از طريق سايت مسابقات قرآنی ثبت نام كردند، افزود: تاكنون در شهرستان سربيشه 470 نفر، شهرستان طبس 180 نفر، فردوس850 نفر، خوسف 70 نفر، نهبندان 80 نفر، بشرويه 109 نفر، قائن 160 نفر، زيركوه 130 نفر، خضری 120 نفر و سرايان 210 نفر ثبت نام كردند
حجت‌الاسلام عباسی با بيان اينكه افراد برتر در مسابقات مقدماتی تقدير می‌شوند، خاطرنشان كرد: پس از برگزاری مسابقات مقدماتی، نفرات برتر به مرحله مسابقات اصلی قرآن در اوقاف و امور خيريه راه پيدا می‎كنند.
وی با اشاره به اينكه كيفيت اين دوره از مسابقات در حد قابل قبولی برای جامعه قرآنی ارتقاء پیدا می‌کند، گفت: تمام تلاش ما اين است كه فرهنگ قرآنی را نهادينه كنيم تا جامعه به‌ويژه نسل جوان از آسيب‎های اجتماعی مصون بماند.
كارشناس امور قرآنی و روحانيان اداره‌‎كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبی با بيان اينكه اين دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتيل، مفاهيم تخصصی قرآنی، حفظ كل، حفظ يك جزء، 2.5 جزء، 10 و 20 جزء برگزار می‌شود، ابراز كرد: برترين‌های مسابقات شهرستانی به مسابقات استانی و برترين‌های مرحله استانی نيز به مسابقات كشوری اعزام می‌شوند
حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به شرايط لازم برای شركت در سی ‏‌و ششمين دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن كريم اظهار كرد: سكونت در شهرستان محل ثبت ‏نام و محل برگزاری مسابقه از شرايط الزامی برای شركت در مسابقات است و هر نفر تنها می‌‏تواند در يكی از رشته‌‏های حفظ، قرائت يا ترتيل شركت كند، اما شركت در رشته مفاهيم تخصصی به‌عنوان رشته دوم بلامانع است.
وی با اشاره به اينكه دانشجويان صرفاً در طول مدت تحصيل و سربازان در طول مدت خدمت نظام وظيفه با ارائه گواهينامه معتبر می‌‏توانند در شهرستان محل تحصيل و يا خدمت ثبت‏ نام كنند، عنوان كرد: شاغلان دستگاه‌‏های دولتی و غيردولتی با ارائه گواهی و به‌ شرط سكونت در محل خدمت سازمانی خود، حق شركت در مسابقات آن شهر را دارند.
كارشناس امور قرآنی و روحانيان اداره‌كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبی با بيان اينكه شركت‏‌كنندگان تنها می‌توانند در مسابقات يك شهرستان شركت كنند و در صورت تخلف حذف می‌شوند، تصريح كرد: شرايط سنی شركت در مسابقات اين دوره متولدين يكم‏ اسفندماه 1376 و بعد از آن است.
حجت‌الاسلام عباسی بيان كرد: مرحله شهرستانی سی‌ و ششمين دوره مسابقات قرآن كريم اوقاف و امور خيريه 16 و 17 آبان‌ماه در آستان مقدس يكی از امامزادگان شاخص شهرستان به‌مدت دو روز در بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.
وی به جدول زمان‏بندی سی‌ و ششمين دوره حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن كريم اشاره ‌و بيان كرد: مسابقات كشوری شكوفه‌ها سال 92 شهريور و مهرماه، مسابقات مرحله شهرستانی در تمامی مقاطع و رشته‌ها از 16 شهريورماه جاری، دوره آموزش تخصصی ويژه منتخبان مرحله شهرستانی جهت حضور در مرحله استانی در تمامی مقاطع و رشته‌‏ها از اول تا پنجم مهرماه 92 برگزار می‌شود.
‌كارشناس امور قرآنی و روحانيان اداره‌كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبی گفت: مسابقات مرحله استانی در تمامی مقاطع و رشته‏‌ها از 20 مهرماه تا اول آذرماه‏، دوره‏‌های آموزش تخصصی ويژه منتخبان مرحله استانی توسط اوقاف در تمامی مقاطع و رشته‌‏ها در آذرماه، مسابقه مفاهيم تخصصی در سطح كشور ويژه بزرگسالان‌ در روزهای پنجم و ششم دی‏‌ماه و مسابقات كشوری بزرگسالان از 29 دی لغايت هفتم بهمن‏‌ماه 92 برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عباسی خاطرنشان كرد: متقاضيان شركت در اين دوره از مسابقات برای ثبت ‏نام می‌‏توانند از طريق مراجعه به سايت رسمی مسابقات قرآن كريم جمهوری اسلامی ايران به نشانی www.quraniran.ir اقدام ‌‌و افرادی كه امكان دسترسی به اينترنت را ندارند بايد به ادارات اوقاف استان‌‏ها مراجعه و ادارات نيز نسبت به ثبت ‏نام آنها در سايت اقدام كنند.
captcha