برگزاری نمايشگاه كتاب در 50 كانون فرهنگی هنری مساجد مازندران
کد خبر: 1817717
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۳

برگزاری نمايشگاه كتاب در 50 كانون فرهنگی هنری مساجد مازندران

مسئول دبيرخانه هيئت نظارت كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری نمايشگاه كتاب در 50 كانون فرهنگی هنری مساجد مازندران استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی دبيرخانه هيئت نظارت كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، «محمد فوقی» مسئول دبيرخانه هيئت نظارت كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به وجود 190 كانون فرهنگی و هنری مساجد استان اشاره كرد و افزود: عمده فعاليت اين كانون‌ها در خصوص آموزه‌های دينی است كه بتوانند فرهنگ دينی را به فرهنگ عمومی تبديل كنند.
وی ادامه داد: در جامعه اسلامی بايد فرهنگ عمومی و دينی با هم تناسب و سازگاری داشته باشد.
فوقی در خصوص برگزاری نمايشگاه كتاب در ايام رمضان گفت: در ماه مبارك رمضان 50 كانون فرهنگی و هنری استان از گلوگاه تا رامسر به طور همزمان نمايشگاه كتاب برگزار می‌كنند.
وی خاطر نشان كرد: در حال حاضر در 162 كانون فرهنگی و هنری مساجد استان كلاس‌های اوقات فراغت تابستان برگزار می‌شود كه تا دهم شهريورماه جاری ادامه دارد.
مسئول دبيرخانه هيئت نظارت كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به وجود 5 كانون تخصصی در مازندران اشاره كرد و افزود: 5 كانون تخصصی در سطح مساجد استان داريم كه قرار است طرح سلام مسجد، برای تشويق نونهالان و نوجوانان را در آن برگزار كنيم.
وی خاطر نشان كرد: در ماه مبارك رمضان طرح ويزيت رايگان بيماران در كانون فرهنگی و هنری شهدای آستانه امامزاده قاسم بابل صورت می‌گيرد.
فوقی در خصوص برنامه‌های كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در ايام رمضان گفت: مراسم ختم قرآن، كتابخوانی، آموزش احكام و همچنين همايش مسجد و جوان كه در كانون منتظران حضرت مهدی بابل برگزار می‌شود از برنامه‌های مهم كانون‌ها است.
مسئول دبيرخانه كانون‌های مساجد استان با بيان اينكه ركن اصلی كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ائمه‌جمعه هستند اظهار كرد: كليه برنامه‌های كانون بايد با هماهنگی ائمه مساجد صورت گيرد و امام جمعه جهت‌دهی معنوی فعاليت‌ها را به عهده دارد.
وی در خصوص چگونگی برخورد با خرافات و انحرافات دينی گفت: با توجه به اهتمام و جديتی كه در سطح كانون های فرهنگی و هنری مساجد داريم هرگز نمی‌گذاريم كه خرافات و انحرافات دينی به مساجد نفوذ كنند.
فوقی خاطر نشان كرد: اعتقاد ما بر اين است كه كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بهترين مكان برای جلوگيری از اتلاف انرژی جوانان است.
captcha