فرهنگ خوب کار کردن در آموزش و پرورش نهادینه شود
کد خبر: 1452590
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

فرهنگ خوب کار کردن در آموزش و پرورش نهادینه شود

گروه اندیشه: در آموزش و پرورش ما به‌دنبال نهادینه کردن فرهنگ خوب کار کردن هستیم و معتقدیم که باید یک برنامه را هر روز دنبال کنیم تا بتوانیم به آن کیفیت آموزشی دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گودرز کریمی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز، 31 شهریور در مراسم جشن شکوفه‌ها که در دبیرستان دخترانه صدیقه کبری خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به این‌که امسال 300 هزار دانش‌آموز لرستانی با 30 هزار معلم در 4200 آموزشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند، افزود: این تعداد دانش‌آموز در 15 هزار کلاس درس و 25 منطقه آموزش و پرورش در سطح استان لرستان سال‌تحصیلی جدید خود را آغاز می‌کنند.
وی با بیان این‌که با وجود کودکان امروز شاهد خانواده‌های پرمعنا هستیم، اضافه کرد: دنیای کودکانه صمیمانه دنیایی است که شاید هر لحظه همه اقشار مختلف مردم آن را آرزو می‌کنند.
کریمی‌فر با بیان این‌که تلاش آموزش و پرورش لرستان این است که امید را در دل معلمان ایجاد کند، خاطرنشان کرد: امروز ما نیازمند مشورت با خردمندان، اندیشمندان و اهل فکر هستیم و از مشورت همه اقشار اهل فکر استفاده می‌کنیم تا بتوانیم به آموزش پیشرفته دست یابیم.
وی افزود: ما به‌دنبال نهادینه کردن فرهنگ خوب کار کردن در آموزش و پرورش هستیم و معتقد هستیم که باید یک برنامه را هر روز دنبال کنیم تا بتوانیم به آن کیفیت آموزشی دست یابیم.

همچنین احمد صافی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به بازنشسته شدن 25 هزار نفر از کارمندان آموزش و پرورش درسال‌جاری اظهار کرد: آموزش و پرورش با داشتن 730 هزار نفر بازنشسته 65 درص از بازنشسته‌های کشور را به خود اختصاص داده که دارای درجات تحصیلی بالا هستند.

وی با اشاره به نزدیک بودن هفته جهانی سالمندان عنوان کرد: به‌همین مناسبت مراسم متعددی در کشور برپاست که در همین راستا وزارت آموزش و پرورش برنامه تجلیل از سالمندان و بازنشستگان خو را دارد و این هدف را دنبال می‌کند که تکریم از بازنشستگان را همه‌گیر کند و همچنین در برنامه همه استان‌ها تجلیل از معلمان مخصوصا بازنشستکان در هفته معلم قرار بگیرد، چراکه دکتر فانی تأکید دارند که در مراسمات مختلف از پیشکسوتان استفاده شده و از آن‌ها تکریم کنند.

صافی در ادامه برنامه‌های آموزش و پرورش برای سالمندان و بازنشستگان این ارگان، عنوان کرد: در حال انتشار نشریه داخلی برای آن‌ها و برگزاری تورهای ایران‌گردی هستیم که بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بازنشستگان بتوانند از شهرهای خوش آب و هوا و مورد علاقه خود بازدید کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه ویژه به بیمه تکمیلی فرهنگیان که در هیئت دولت تصویب شده و گروهی از فرهنگیان از آن بهره می‌برند، تصریح کرد: درصدد آن هستیم که این بیمه را فراگیر کنیم تا همه بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی با بیان این‌که در سند تغییر و تحول آموزش و پرورش یک بند مبنی بر استفاده بهینه از دانش و تجربه پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش آمده است، اظهار کرد: دکتر فانی هم علاقه دارند که از تجربه و اندیشه‌های بازنشستگان استفاده کنند؛ لذا بنابه درخواست بازنشستگان مبنی بر استفاده از آن‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت درصدی از اعضای اتاق فکر آموزش و پرورش را همین بازنشستگان و پیشکسوتان تشکیل می‌دهند.

صافی با بیان این‌که لازم است که هرساله کتاب‌های آموزش تغییر پیدا کند، اضافه کرد: آموزش و پرورش در نظر دارد کتاب‌های درسی را به‌تدریج و در پایه‌های مختلف تغییر دهد لذا امسال کتاب‌های پایه چهارم و هشتم را با تغییرات بیشتری داریم و همچنین کتاب‌های دیگر پایه‌ها در صورت لزوم و متناسب با نیاز نوشته شود و همچنین متناسب با شرایط محیطی و نیاز و رشد بچه‌ها تغییر پیدا می‌کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که همه کتاب‌های مرجع دانشگاه‌ها مترجمه نیستند، اضافه کرد: خود من 21 کتاب نوشتم که 10 تا آن در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، که در نوشتن آن‌ها از ترجمه‌ها و تجارب جهانی استفاده کردم و حتی به کشورهای ژاپن، مالزی، هند و پاکستان و خیلی از کشورهای دیگر سفر کرده و بازدید علمی داشتم که از این تجربیات خیلی استفاده کردم.

وی در پایان اظهار کرد: هشت و نیم درصد از بچه‌های ما در مدارس غیر دولتی درس می‌خوانند که در این مدارس دست مدیران برای در خدمت گرفتن معلمان متعهد جوان و یا بازنشسته باز است و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

captcha