معلمان محور اصلی تحولات فرهنگی جامعه هستند
کد خبر: 1404054
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

معلمان محور اصلی تحولات فرهنگی جامعه هستند

گروه اجتماعی: در جامعه فرهنگی ما کم نیستند معلمانی که جلوه‌های حقیقی معلمی هستند، معلمان ایران اسلامی شعله حرکت‌بخش روشنایی جامعه، محور و سکان‌دار اصلی تحولات فرهنگی جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش امروز، 16 اردیبهشت در مراسم بزرگداشت مقام معلم در سنندج، اظهار کرد: معلمان، محور و سکان‌دار اصلی تحولات فرهنگی جامعه هستند. انسان‌ها مانند یک بذر هستند که در صورت تربیت شدن و پرورش یافتن صحیح، امکان شکوفایی و تبدیل شدن آن‌ها به مقام خلیفةاللهی خداوند فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های فرهنگیان نیروهای توانمندی، پرورش و تربیت می‌شوند، به ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان جهت تأمین نیروهای آموزش و پرورش تأکید کرد و با اشاره به اینکه خداوند موجودات را از تاریکی و ظلمت به‌سوی روشنایی و نور هدایت کرد، عنوان کرد: اولین معلم انسان‌ها خداوند است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در جامعه فرهنگی ما کم نیستند معلمانی که جلوه‌های حقیقی معلمی هستند و در دوران انقلاب و چه بعد از آن در دوران دفاع مقدس و تاکنون مانند شعله‌ای فروزان، حرکت‌بخش روشنایی جامعه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه معلم، محور تحول جامعه است، اظهار کرد: باید در جامعه ما جایگاه معلم به جایی برسد که وقتی نامی از معلم برده می‌شود، همه مردم در نهایت احترام و تکریم با او برخورد کنند.

ضرورت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام ملکی در ادامه به ضرورت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: امیدواریم که در سال جاری این طرح با عنایت مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های فرهنگیان نیروهای توانمندی، پرورش و تربیت می‌شوند، همچنین به ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان جهت تأمین نیروهای آموزش و پرورش تأکید کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تقویت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دیگر را در تحقق اهداف آموزش و پرورش امری ضروری دانست و همچنین استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را از دیگر موارد کمک‌کننده به آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های تدوین شده این کار اجرایی شود.

حجت‌الاسلام ملکی  یادآور شد: رسالت اصلی ما انتقال فرهنگ پربار و ارزشی شهدا به نسل‌های بعد است، زیرا پرداختن به این مسئله استقلال، آزادی و دوام ما را تضمین می‌کند.

captcha