کارگاه آموزش «رفتار همسرداری» در نمایشگاه قرآن مازندران برگزار شد
کد خبر: 4209378
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹

کارگاه آموزش «رفتار همسرداری» در نمایشگاه قرآن مازندران برگزار شد

کارگاه آموزش «رفتار همسرداری» با همت مؤسسه قرآنی گنجینه نور عصر روز گذشته، ۱۹ فروردین‌ماه در تالار نمایشگاه قرآن کریم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزش «رفتار همسرداری» در نمایشگاه قرآن مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، کارگاه آموزش «رفتار همسرداری» با همت مؤسسه قرآنی گنجینه نور و همکاری خبرگزاری ایکنا در مازندران، عصر روز گذشته، ۱۹ فروردین‌ماه در تالار گفت‌وگو غرفه ایکنا در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.
 
سیما حسن‌زاده، معاون آموزشی مؤسسه فرهنگی قرآنی قلم صنع در این کارگاه گفت: ما در زندگی اصولی داریم که خود را پایبند آن می‌دانیم بنابراین باید به‌دنبال اصولی که ما را از چالش‌های زندگی مشترک برهاند باشیم و آنها را به‌کار بگیریم.
 
وی با بیان اینکه قرآن کریم دفترچه راهنمای هدایت بشر از سوی خالق مهربان است، افزود: بسیاری از ما شاید حافظ، قاری و مرتل قرآن باشیم، اما یاد نگرفتیم از مفاهیم قرآن چگونه در زندگی بهره ببریم. قاسمی کبریا، موفق شد تا با اجرای طرح ۲۳ بعد «مهندسی سعادت»، همه ما آغازگر اصلاح و سبک زندگی اسلامی باشیم.
 
حسن‌زاده درباره موضوع ازدواج با بیان اینکه خداوند همه چیز را زوج خلق کرد و هدف از ازدواج، به سکون و آرمش رسیدن است، افزود: در جامعه امروز این سؤال مطرح است چرا ما شاهد افزایش آمار طلاق و درگیری‌های زناشویی هستیم.
 
این مدرس بیان کرد: خداوند منان در آیه ۲۱ سوره مبارکه روم فرموده است: «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ، و از نشانه‏‌های او اینکه همسرانی از جنس خود شما برای شما آفرید، تا در کنار آنها آرامش یابید، و در میانتان مودت و رحمت قرار داد، در این نشانه‏ هائی است برا گروهی که تفکر می‏‌کنند.» در این آیه خداوند رسیدن به آرامش را از اهداف ازدواج دانسته و راهکار آن را مؤدت و رحمت از سوی زوجین بیان کرده است.
 
حسن‌زاده با بیان اینکه ایجاد مؤدت به شیوه‌های مختلف ایجاد می‌شود، گفت: شیرین سخن بودن، نگاه مهربانانه، پوشش آراسته، مرتب و تمیز و لبان متبسم داشتن از شیوه‌های مؤدت است.
 
وی با بیان اینکه مردان همیشه باید بدون هیچ قضاوتی یاریگر همسرشان باشند و حمایت از همسر به همسر باید همدردی باشد، افزود: بانوان هم بدانند که قهر ریشه‌های محبت را قطع می‌کند و همیشه آن لبخند آخر که مرد را به سر خانه برمی‌گرداند از او دریغ نکنند و بانوان بدانند وقتی همسرتان را شیفته خود کنید همیشه حامی شما خواهد بود.
 
 
انتهای پیام
captcha