برگزاری مراسم روز قدس در کشورهای مختلف جهان + عکس
کد خبر: 4208831
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳

برگزاری مراسم روز قدس در کشورهای مختلف جهان + عکس

شهرهای مختلف در سراسر جهان شاهد برگزاری راهپیمایی‌هایی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی، شهرهای مختلف در سراسر جهان از جمله اندونزی شاهد برگزاری راهپیمایی‌هایی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود.

 به مناسبت روز جهانی قدس، راهپیمایی گسترده‌ای در مالزی برگزار شد و شرکت کنندگان در این راهپیمایی با مردم و آرمان فلسطین اعلام همبستگی کردند.

حضور مردم کشمیر پاکستان در راهپیمایی روز جهانی قدس

هزاران نفر از مردم منطقه کشمیر پاکستان همزمان با روز جهانی قدس در حمایت از مسجدالاقصی و مردم غزه راهپیمایی کردند.

راهپیمایی روز قدس در اردوگاه یرموک سوریه

راهپیمایی روز جهانی قدس در اردوگاه یرموک سوریه با حضور مردم و با شعار «طوفان الاحرار» برگزار شد.

برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در تانزانیا

همزمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روزجهانی قدس ؛ جمع زیادی از مسلمانان تانزانیا در «دارالسلام» پایتخت این کشور همزمان با دیگر مناطق جهان تظاهرات باشکوهی برگزار کردند.

برنا نوشت: راهپیمایی از منطقه‌ی ایلالا باما در دارالسلام به سمت مسجد الغدیر انجام شد و در طول مسیر جوانان دختر و پسر از مذاهب مختلف اسلامی با سردادن شعار‌هایی در حمایت از فلسطینیان مظلوم، انزار خود را از جنایات وحشیانه‌ی اسرائیل در فلسطین و به خصوص در نوار غزه نشان دادند.

برخی جوانان به همراه چند تن از روحانیون  که در جلو راهپیمایان حرکت می‌کردند، برای نشان دادن همبستگی بیشتر خود با مردم مظلوم فلسطین، چفیه و یا لباس‌هایی با پرچم فلسطین پوشیده بودند.

راهپیمایان روزه دار، همچنین با حمل پارچه نوشته و بنر‌هایی که جنایات رژیم صهیونیستی را نشان می‌داد و یا جملاتی از رهبران آفریقایی در ضرورت دفاع از حقوق فلسطینیان در آنها نقش بسته بود، جنایات رژیم کودک کش اسرائیل را محکوم کردند.

تظاهرات پرشور مردم اردن در روز جهانی قدس

مردم اردن امروز جمعه در روز جهانی قدس با برگزاری تظاهراتی در امان پایتخت این کشور و با سر دادن شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین، با مردم غزه اعلام همبستگی کردند.

برگزاری روز جهانی قدس در بحرین

راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در منطقه «الدراز» بحرین بعد از اقامه نماز جمعه برگزار شد.

رسانه‌های بحرین گزارش دادند که نمازگران جمعه در مسجد امام صادق (ع) در غرب منامه پایتخت این کشور نیز شعار‌هایی را علیه رژیم رو به زوال اسرائیل سردادند.

پیشتر نیز مردم بحرین در هفته‌های گذشته با برگزاری تظاهرات، خواستار توقف حملات ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه، تعطیلی سفارت این رژیم در بحرین و اخراج سفیر آن از منامه شدند.

راهپیمایی مردم مالزی، اندونزی، نیجریه و بنگلادش در حمایت از فلسطین

مردم شهر باندونگ اندونزی، مردم در حمایت از فلسطین تجمع کردند.

شبکه قطری العربی هم در گزارشی اختصاصی، از راهپیمایی مردم مالزی در کوالالامپور در حمایت از مردم فلسطین و غزه خبر داد.

مردم نیجریه در ایالت باوچی در روز جهانی قدس و برای حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

مراسم روز جهانی قدس در بنگلادش هم برگزار شد و مردم در تجمعی در حمایت از فلسطین شرکت کردند.

 
ویدئوی زیر نیز مربوط به گرامیداشت روز قدس در اسکردو پاکستان است که به دلیل کمبود فضای مسجد جامع شهر اسکردو که حدودا ۱۸ هزار نفر ظرفیت دارد، در آخرین جمعه ماه رمضان در منطقه عیدیدگاه خارج از شهر با حضور حدود ۵۰ هزار نفر برگزار شد و شرکت‌کنندگان پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی گسترده، جنایات رژیم اسرائیل در غزه را محکوم کردند.
 
انتهای پیام
captcha