از افزایش آمار شهدا تا حمله موشکی حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها
کد خبر: 4208228
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
با آخرین تحولات فلسطین؛

از افزایش آمار شهدا تا حمله موشکی حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای آمار جدیدی از شهدای تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه ارائه و اعلام کرد که آمار شهدا به مرز 33 هزار نفر رسیده است. این درحالی است که حزب‌الله لبنان در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها مواضع نظامی آن‌ها را هدف قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۷ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۷۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۲ نفر هم زخمی شدند.

شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۲ هزار و ۹۱۶ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۵ هزار و ۴۹۴ نفر افزایش یافته است.

نزدیک به هشت هزار نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و نیروهای امدادی به دلیل کمبود امکانات و ادامه حملات رژیم صهیونیستی، قادر به دسترسی به آن‌ها نیستند.

از افزایش آمار شهدا به مرز 33 هزار نفر تا حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها

برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب

اتحادیه عرب از نشست اضطراری خبر داد که درباره غزه فردا برگزار خواهد شد.

این نشست اضطراری در روز چهارشنبه جاری در سطح نمایندگان دائم برگزار خواهد شد و در آن درباره ارتکاب جنایت کشتار جمعی و قحطی در نوار غزه از سوی رژیم صهیویستی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

حسام زکی، دستیار دبیرکل اتحادیه عرب در این باره بیان کرد که این نشست به درخواست فلسطین و با حمایت شماری از کشورهای عربی از این درخواست برگزار خواهد شد تا اقدام عربی در راستای حمایت از فلسطین انجام شود.

دستیار دبیر کل اتحادیه عرب بیان کرد: در این نشست درباره اقدام عربی و بین‌المللی در سایه تهدیدهای مستمر اسرائیل مبنی بر حمله قریب‌الوقوع به شهر رفح که یک و نیم میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده است و مخالفت تل آویو با اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درباره آتش بس و ورود کمک‌های انسان دوستانه که آخرین آن‌ها قطعنامه ۲۷۲۸ بود که خواستار برقراری آتش‌بس در ماه رمضان شد، رایزنی خواهد شد.

این نشست در حالی برگزار خواهد شد که تاکنون حدود ۳۳ هزار نفر از ساکنان غزه در حمله‌های رژیم صهیونیستی به این باریکه شهید و بیش از ۷۵ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

از افزایش آمار شهدا به مرز 33 هزار نفر تا حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها

حمله وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به نتانیاهو

موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به شدت به نتانیاهو نخست وزیر این رژیم حمله کرد.

وی با اشاره به کارشکنی نتانیاهو در روند توافق مربوط به بازگردانیدن اسیران صهیونیست در غزه و اصرار بر جنگ گفت: نتانیاهو فرزندان ما را برای بقای سیاسی خود قربانی می‌کند.

این در حالی است که روز گذشته ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، از او خواست تا «یواو گالانت» وزیر جنگ را برای پار‌ه‌ای توضیحات درباره وضعیت نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه فرابخواند.

ایتمار بن گویر روز دوشنبه اعلام کرده بود: به دنبال نامه خانواده نیروهای یگان «آگوز» که کابینه نتانیاهو را به اولویت ندادن به جان این نیروها متهم کرده بود، نامه‌ای را خطاب به نخست وزیر نوشتم.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افزود که در این نامه از نتانیاهو خواسته است گالانت را برای توضیحات درباره دلایل به خطر انداختن جان نظامیان صهیونیست در غزه فرا بخواند.

منابع صهیونیستی اذعان کرده‌اند که از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تا این لحظه، ۶۰۰ نظامی رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

به گفته این منابع، ۲۶۴ نفر از آن‌ها بعد از آغاز حمله زمینی به غزه به هلاکت رسیده‌اند.

این منابع همچنین از زخمی شدن بیش از شش هزار و ۸۰۰ افسر و نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ از جمله چهار هزار و ۷۱۶ نفر از نیروهای ذخیره خبر داده‌اند.

از افزایش آمار شهدا به مرز 33 هزار نفر تا حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها

شهادت ۶۰۵۰ دانش‌آموز در حملات رژیم صهیونیستی

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته ۶۰۵۰ دانش‌آموز فلسطینی در این باریکه در حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرد که ۴۰۸ مدرسه نیز از آغاز جنگ بمباران و تخریب شده است.

درخواست پارلمان اروپا برای تحقیقات درخصوص کشتار تیم آشپزخانه مرکزی جهانی

تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و هدف قراردادن نیروهای امدادی از سوی این رژیم، اعتراض مقامات اروپایی را در پی داشته است.

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا در سخنانی اعلام کرد: ما خواهان اجرای تحقیقات کامل در خصوص کشته‌شدن اعضای گروه آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه هستیم.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا نیز درباره این جنایت رژیم صهیونیستی گفت: باید تحقیقات به انجام برسد و جنایتکاران مجازات شوند.

دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد نیز در این خصوص اعلام کرد: ما به شدت از کشته‌شدن کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه خشمگین هستیم.

این دفتر در ادامه بیان کرد: حمله به نیروهای امدادی، نقض حقوق بشر بین‌الملل است.

شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود علیه نیروهای امدادرسان خارجی در نوار غزه خودروی تیم وابسته به نهاد آشپزخانه مرکزی جهانی را در این باریکه هدف قرار داد. این نهاد بین‌المللی مسئولیت توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را برعهده دارد.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که هدف قرار دادن این خودرو در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه دست کم ۷ قربانی بر جای گذاشته است.

بر اساس گزارش رسانه‌های خبری ۶ تن از این قربانیان را نیروهای خارجی تشکیل می‌دهند. در همین راستا دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست تیم بین‌المللی امدادرسانی متشکل از نیروهای انگلیسی، لهستانی، استرالیایی و اتباع دیگر کشورها را در این باریکه هدف قرار داده است.

از افزایش آمار شهدا به مرز 33 هزار نفر تا حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها

واکنش وزیر خارجه فرانسه به کشتار تیم آشپزخانه مرکزی جهانی

تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و هدف قرار دادن نیروهای امدادی از سوی این رژیم، اعتراض مقامات اروپایی را در پی داشته است.

استفان سژورنه، وزیرخارجه فرانسه به کشتار تیم آشپزخانه مرکزی جهانی واکنش نشان داد و گفت: ما حمله اسرائیل که منجر به کشته شدن هفت نفر از پرسنل آشپزخانه مرکزی جهانی شد را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه بر ضرورت اجرای قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره غزه تأکید کرد.

وزیر خارجه فرانسه درباره تشدید تنش در منطقه نیز بیان کرد: ما باید از تنش در منطقه خاورمیانه به ویژه لبنان ممانعت به عمل آوریم.

وی بیان کرد: از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به قطعنامه اخیر شورای امنیت احترام بگذارند. ما به دنبال توافقی برای حل دائمی بحران غزه هستیم.

از افزایش آمار شهدا به مرز 33 هزار نفر تا حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها

حمله سنگین موشکی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی

رسانه.های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، صدای آژیر خطر لحظه.ای در نهاریا قطع نمی‌شود.

منابع خبری از شلیک ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به شلیک بیش از ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل غربی اشاره کرد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی کرده است.

عملیات‌های حزب‌الله درست یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و همزمان با تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه آغاز شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش این رژیم در این منطقه به دام افتاده است.

انتهای پیام
captcha