از تداوم حمله‌های خمپاره‌ای مقاومت فلسطین تا ادعای آمریکا درباره مخالفت با حمله به رفح
کد خبر: 4204939
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
با تحولات فلسطین

از تداوم حمله‌های خمپاره‌ای مقاومت فلسطین تا ادعای آمریکا درباره مخالفت با حمله به رفح

گروه‌های مقاومت فلسطینی تأکید کردند که همچنان به حمله‌های خمپاره‌ای به نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه می‌دهند. این درحالی است که کاخ سفید مدعی شد بایدن مخالف حمله بدون برنامه به رفح در جنوب غزه است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، با وجود گذشت ۱۵۷ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی از یک سو و حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از سوی دیگر، عملیات‌های مقاومت فلسطین علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کردند که مبارزان این گردان‌ها مقر فرماندهی و کنترل ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب شهر غزه را هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده‌اند.

علاوه بر این مبارزان گردان‌های قدس و مبارزان گروه‌های «شهید عمر القاسم» در عملیاتی مشترک تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف برج «بکرون» در جنوب شهرک «الزیتون» شهر غزه با خمپاره‌های سنگین هدف قرار دادند.

گردان‌های «شهدا الاقصی» نیز از حمله خمپاره‌ای به نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک الزیتون واقع در جنوب شرق شهر غزه خبر دادند.

ازتداوم حمله‌های خمپاره‌ای مقاومت فلسطین تا ادعای آمریکا درباره مخالفت با حمله به رفح

مخالفت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با گسترش اختیارات هیئت مذاکره کننده

یک رسانه صهیونیستی دوشنبه شب فاش کرد که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با گسترش اختیارات هیئت مذاکره کننده این رژیم در قاهره مخالفت کرده است.

پایگاه خبری «واللا» بدون اشاره به جزئیات بیشتر، این خبر را به نقل از سه منبع که از آنها به آگاه نام برده، بیان کرده و این اقدام رژیم صهیونیستی در ادامه کارشکنی کابینه جنگ تل آویو برای کارشکنی در اجرای تبادل اسیر با گروه حماس است.

رژیم صهیونیستی در این دور از مذاکرات قاهره، بیش از پیش نشان داده که به هیچ عنوان قصد ندارد به جنگ علیه غزه پایان دهد و فقط در تلاش است بدون امتیازدهی، اسرای خود را که در بند جنبش حماس هستند، آزاد کند.

پس از اینکه رژیم صهیونیستی در مذاکرات غیر مستقیم با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای چندمین بار متوالی کارشکنی کرد، هیئت حماس پنجشنبه هفته گذشته محل برگزاری مذاکرات در قاهره را ترک کرد و برای ادامه رایزنی با رهبران این جنبش به فلسطین بازگشت.

براساس این گزارش، هدف از این مذاکرات، توقف حملات اسرائیل به غزه، بازگشت آوارگان و کمک های انسان‌دوستانه است.

رژیم صهیونیستی به مانند گذشته با بالا بردن سقف انتظارات خود، به دنبال امتیازگیری هر چه بیشتر از حماس است.

پیشتر نیز یک مقام حماس به خبرگزاری رویترز گفته بود: اسرائیل بر مخالفت با توقف حملات، خروج [از نوار غزه]، بازگشت آوارگان و تضمین ورود کمکهای انساندوستانه اصرار دارد.

وی گفت: اسرائیل تمامی تلاش‌های میانجی‌ها برای حصول توافق را ناکام گذاشته است.

ازتداوم حمله‌های خمپاره‌ای مقاومت فلسطین تا ادعای آمریکا درباره مخالفت با حمله به رفح

نماینده فلسطین در سازمان ملل: باید کل جوامع غیرقانونی صهیونیستی تحریم شوند

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که تحریم‌ها نباید محدود به یک شهرک نشین اسرائیلی باشد بلکه تمام شهرک ها غیرقانونی در سرزمین فلسطین را شامل شود.

او در نشست کمیته حقوق فلسطینی سازمان ملل در نیویورک گفت که چنین شهرک‌هایی «از یک سیستم غیرقانونی» سرچشمه می‌گیرد و باید به صورت کلی غیرقانونی تلقی شود.

منصور همچنین خواستار لغو عضویت اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به دلیل نقض احکام دادگاه لاهه در مورد نسل کشی در نوار غزه شده است.

وی ادامه داد ، فلسطین همچنین بر عضویت کامل در سازمان ملل تاکید دارد.

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ پس از صدور فرمان اجرایی از سوی جو بایدن مبنی بر اقدام علیه «افراد تضعیف کننده صلح، امنیت و ثبات در کرانه باختری»، چهار شهرک نشین اسرائیلی را تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: شالوم زیچرمن، دیوید چای چاسدای، یینون لوی و اینان تانجیل به فهرست اتباع ویژه و افراد مسدود شده وزارت خزانه داری اضافه شدند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد چهار اسرائیلی را به دلیل خشونت در کرانه باختری تحریم کرده است.

تحریم های جدید که دارایی های این افراد را مسدود می کند و آنها را از ورود آنها به آمریکا منع می کند، چهار شهروند اسرائیلی را هدف قرار می دهد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: اسرائیل باید اقدامات بیشتری را برای توقف خشونت علیه غیرنظامیان در کرانه باختری انجام و مسئولین آن را مورد بازخواست قرار دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فرمانی اجرایی صادر کرده است که بر اساس آن شهرک نشینان یهودی که به فلسطینی ها در کرانه باختری اشغالی حمله می کنند، تحریم می شوند.

آمار سازمان ملل نشان می دهد که پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه، حملات روزانه شهرک نشینان در مقایسه با چهار ماه گذشته بیش از دو برابر شده است.

ازتداوم حمله‌های خمپاره‌ای مقاومت فلسطین تا ادعای آمریکا درباره مخالفت با حمله به رفح

معاون دبیرکل حزب الله: به حمایت از غزه ادامه می‌دهیم

نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که نیروهای مقاومت به حمایت از یکدیگر ادامه خواهند داد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: مقاومت به دفاع ادامه خواهد داد و بر بازدارندگی در برابر اسرائیل و دست‌پاچه‌کردن و آشفته‌نمودن آن مصمم است.

نعیم قاسم با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی در ترساندن مقاومت لبنان از جنگ احتمالی میان این رژیم و حزب‌الله تاکید کرد: ترساندن تأثیری در مقاومت ندارد.

علاوه بر این دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن اشاره به آمادگی نیروهای مقاومت اسلامی برای تحولات جدید ادامه داد: حزب‌الله برای واکنش آماده است.

نعیم قاسم گفت: در صورت وقوع هر گسترشی در جنگ، مقاومت آمادگی بالایی دارد و هرگز از حمایت از غزه عقب‌نشینی نخواهد کرد.

ازتداوم حمله‌های خمپاره‌ای مقاومت فلسطین تا ادعای آمریکا درباره مخالفت با حمله به رفح

ادعای کاخ سفید: مخالفت بایدن با حمله بی‌برنامه به رفح

کاخ سفید مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بیان کرده تا زمانی که برنامه‌ای برای تأمین امنیت ساکنان بیش از یک میلیونی رفح وجود نداشته باشد، حمله‌ای به این منطقه در جنوب نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی انجام نخواهد شد.

همچنین کاخ سفید اعلام کرد: تاکنون در خصوص تأمین امنیت و سلامتی بیش از یک میلیون غیرنظامی ساکن رفح شاهد ارائه طرحی که قابلیت اجرا داشته باشد نبوده‌ایم.

علاوه بر این کاخ سفید بیان کرد: تلاش داریم آتش‌بس موقت در غزه تحقق پیدا کند؛ آتش‌بسی که پایه صلح پایدار، کاهش رنج‌های موجود و بازگرداندن اسیران (صهیونیست) را ایجاد کند.

این در حالی است که بر خلاف ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در خصوص امن‌بودن رفح در جنوب نوار غزه، این منطقه از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه شاهد حمله‌های هوایی متعدد و شهادت و زخمی‌شدن شمار زیادی از ساکنان و آوارگان فلسطینی بوده که به این منطقه پناه آورده‌اند.

ازتداوم حمله‌های خمپاره‌ای مقاومت فلسطین تا ادعای آمریکا درباره مخالفت با حمله به رفح

حمله‌های پیاپی حزب‌الله به نظامیان و مرکزهای نظامی رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و استحکامات ارتش رژیم صهیوینستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴ عصر امروز یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را در مرز میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و این پهپاد را ناگزیر به بازگشت به سرزمین‌های اشغالی کرده‌اند.

همچنین اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴ عصر امروز دوشنبه یازدهم مارس ۲۰۲۴ استحکامات دشمن در خربه ماعر و تجمع نظامیان دشمن در اطراف آن را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند و به آن‌ها آسیب زدند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به موضع صهیونیستی «السماقه» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز دوشنبه یازدهم مارس ۲۰۲۴ گروهی از نظامیان دشمن اسرائیلی را هنگام نصب تجهیزات جاسوسی جدید در موضع المرج با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آنان را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین از حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک‌های «مروحین» و «عیتا الشعب» در جنوب لبنان خبر داد.

همچنین اطراف شهرک «عیتا الشعب» از سوی توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گلوله‌باران شد.

ازتداوم حمله‌های خمپاره‌ای مقاومت فلسطین تا ادعای آمریکا درباره مخالفت با حمله به رفح

نامه همسر نتانیاهو به مادر امیر قطر برای آزادی اسرای صهیونیست

ساره نتانیاهو همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب، در نامه ای به شیخه «موزه بنت ناصر» مادر امیر قطر از وی خواست که از نفوذش برای آزادی اسیران اسرائیلی استفاده کند.

این نامه به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف آزادی اسیران اسرائیلی نوشته شده است.

وی در این نامه بدون اشاره به کارشکنی بنیامین نتانیاهو شوهرش برای ممانعت از اجرای تبادل اسیر با گروه مقاومت اعلام کرده که به مناسبت ماه مبارک رمضان که زمان رحمت و بخشش است، اسیران اسرائیلی آزاد شوند.

ساره نتانیاهو در این نامه مدعی شده: این درخواست برای اقدامی است که فراتر از مرزهای سیاسی است و بیانگر ارزش‌های مشترک و بشردوستانه است.

همسر نتانیاهو گفته: در ماه مبارک رمضان از شما می خواهم که از نفوذ زیاد خود برای ازادی اسیرای اسرائیلی استفاده کنید، شاید این مشارکت شما موجب شود که آنان به منازل خود بازگردند.

وی در پایان نیز بدون توجه به انواع شکنجه‌ها و بدرفتاری نظامیان رژیم صهیونیستی با زندانیان فلسطینی و نیز حمله همه جانبه تل آویو به مناطق مسکونی و شهادت بیش از ۳۱ هزار فلسطینی بی‌گناه، ادعا کرد: ما نمی‌توانیم دربرابر این اقدام [زندانی بودن اسیران اسرائیلی] سکوت کنیم یا دست بسته باشیم، زمانی که کرامت زنان و جان آنها در خطر است.

درخواست ساره نتانیاهو از مادر امیر قطر برای آزادی اسیران صهیونیست درحالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه گزارش داد که وی از دیدار و گفت‌وگو با خانواده‌های اسرای صهیونیست خودداری کرده است.

براساس این گزارش، خانواده‌های یاد شده از کانال‌های مختلف سعی کردند با او ارتباط پیدا کنند اما پاسخی که دریافت کردند این بود که او مشغله زیادی دارد.

 

 

انتهای پیام
captcha