پیش‌بینی مشارکت ۷۵ درصدی مردم تربت جام در انتخابات
کد خبر: 4201121
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

پیش‌بینی مشارکت ۷۵ درصدی مردم تربت جام در انتخابات

فرماندار تربت جام گفت: با توجه به حضور حداکثری مردم تربت جام در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مشارکت ۷۵ درصدی در انتخابات را پیش‌بینی می‌کنیم.

انتخاباتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین جمشیدی، فرماندار تربت جام، امروز، دوم اسفندماه در برنامه استودیو انتخابات که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: تربت جام از شهرستان‌های مرزی و نماد وحدت اهل تسنن و تشیع و دارای شخصیت‌های علمی دینی با جمعیت ۲۷۰ هزار نفری است. یکی از مهمترین تولیدکنندگان امنیت غذایی است، بزرگترین تولیدکننده غله در استان هستیم و در حوزه صنعت و گردشگری نیز حرفی برای گفتن داریم.

جمشیدی اظهار کرد: در دولت اتفاقات خوبی در شهرستان رقم خورد و افتتاح ۷۶ پروژه عمرانی را داشتیم و با نگاه دولت مجموعه شهرستان با وحدت کامل همه امورات را پیش می‌برد. سال گذشته به علت برودت هوا و قطعی گاز  بحران سختی ایجاد شد و این اتفاق تلخ باعث شد تقویت خط انتقال گاز صورت گیرد و بعد از حدود دو ماه اجرای یک پروژه سه ساله در کمتر از یک‌سال رقم خورد.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از پنج پروژه بهداشت و درمان در دهه فجر امسال از دیگر اقدامات دولت بوده و با نگاه عدالت‌محوری دولت شاهد توسعه رفاه در مناطق روستایی هستیم. حوزه انتخابیه تربت جام شامل چهار شهرستان می‌شود که تمام این شهرستاها مرزی و تلفیقی هستند و راهبردهای اصلی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت، سر لوحه انتخابات در شهرستان است. 

فرماندار تربت جام افزود: در شهرستان، ۶۳ نامزد پیش ثبت‌نام داشتند که ۳۱ نفر تأیید صلاحیت شدند و در گردونه رقابت قرار گرفتند، از این تعداد یک نفر از بانوان و 30 نفر  از آقایان و از مجموع کل، هشت نفر اهل تسنن و مابقی اهل تشیع هستند. خوشبختانه مشارکت قوی و همگانی در شهرستان شکل گرفته و جلسات متعددی در حوزه‌های مختلف با اقشار مختلف برگزار شده است و با توجه به اینکه مردم تربت جام حضور حداکثری در راهپیمایی داشتند، بالای ۷۵ درصد مشارکت را پیش‌بینی می‌کنیم. ۱۵۴۰ نفر رأی اولی داریم که جشن تکلیف سیاسی برای آنها برگزار شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۱۳۹ شعبه اخذ رأی در شهرستان تصریح کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را داریم و از مجموع شعب اخذ رأی تعداد ۸۲ شعبه شهری و ۵۷ شعب روستایی را داریم که از مجموع کل تعداد ۹۰  مورد ثابت و مابقی سیار است.

فرماندار تربت جام گفت کرد: بالغ بر بیست جلسه تشویق و تبیین با جمعیتی بالغ بر 3000 نفر برگزار شده و زمینه مشارکت فراهم است و شهرهای تربت جام، تایباد، صالح‌آباد و باخرز یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند. تعداد واجدان شرایط ابلاغ نشده است، اما بر اساس آمار ۲۶۰ هزار نفری جمعیت شهرستان، حدود 60 درصد واجد شرایط رأی هستند.

رقابت 34 نامزد تربت حیدیه برای یک کرسی مجلس شورای اسلامی

در ادامه برنامه نیز علی اکبر کی پور، فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: در جریان انتخابات سال جاری که از 9 ماه پیش آغاز شده همه عوامل اجرایی و نظارتی و ... پای کار آمده‌اند و آماده این هستیم که یک انتخابات خوب و با نشاط برگزار کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص مشارکت در انتخابات افزود: در راستای هر چه بهتر شدن اولین شاخص انتخابات یعنی مشارکت حداکثری جلسات متعددی با اقشار مختلف برگزار شده و بازخوردهای خوبی هم داشته است. تعداد واجدان شرایط در شهرستان تربت حیدریه ۱۵۰ هزار نفر است و با توجه به اینکه در دوره قبل شاهد مشارکت ۵۷ درصدی مردم بودیم پیش‌بینی می‌شود با اقدامات صورت گرفته در راستای آگاهی‌بخشی مردم با مشارکت ۶۰ درصدی مواجه شویم.

فرماندار تربت حیدریه اظهار کرد: ۱۵۰۰ رأی اولی در شهرستان هستند که برای آنها جشن تکلیف سیاسی برگزار شد و پیش‌بینی می شود شاهد حضور پررنگ رأی اولی‌ها در انتخابات پیش رو باشیم.

وی در تشریح آمار نامزدهای شهرستان افزود: از ۱۲۷ پیش ثبت‌نام 70 نفر ثبت‌نام قطعی داشتند و از مجموع ۷۰ نفر تعداد ۳۸ نفر تأیید صلاحیت شدند که از 38 نفر تأیید شده دو نفر انصراف دادند و دو نفر تغییر حوزه انتخابیه داشتند، از تعداد ۳۴ نفر نامزد باقی مانده یک نفر خانم و 33 نفر آقا هستند که برای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: در راستای افزایش مشارکت مردمی نیز تمهیداتی صورت گرفته و در این راستا جلسات متعددی برگزار شده و از نخبگان هر جمعی دعوت شده و از آنها راه حل گرفته شده که خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفته است.

 کی پور گفت: تعداد شعب اخذ رأی ۱۹۹ شعبه پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۱۰۳ مورد شعب شهری و بقیه روستایی هستند و در روستا ۶۳ شعبه ثابت، ۳۳ شعبه سیار و در شهرستان ۹۵ شعبه ثابت و 8 شعبه سیار هستند و تاکنون تخلف انتخاباتی در شهرستان صورت نگرفته است.

انتهای پیام
captcha