طرح «نذر خدمت» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4199749
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

طرح «نذر خدمت» در یزد اجرا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای طرح ملی «نذر خدمت» و اعزام تیم پزشکی با همکاری پزشکان و خیران داوطلب این استان به شهرستان بهاباد خبر داد.

محمد عشقی، مدیرعامل هلال احمر یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محمد عشقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در راستای طرح ملی نذر خدمت، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از پزشکان متخصص (داخلی، عفونی، اطفال، زنان و زایمان، چشم‌پزشک و دندانپزشک)، ماما و پزشک عمومی، روانشناس، مشاوره تغذیه، نیروهای داوطلب و اعضای جوانان هلال احمر به عنوان تیم سحر به مناطق محروم شهرستان بهاباد اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه طرح نذر خدمت با بهره‌گیری از خادمان داوطلب مردمی در چهار حوزه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی، ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق محروم، ارتقای سلامت خانوارهای ساکن در این مناطق، توانمندسازی و موضوعات مربوط به آموزش با جذب منابع داوطلبان و خیران از جمله اقدامات در این طرح است.

عشقی با بیان اینکه پزشکان اعزامی به ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی می‌پردازند و بیماران نیز دارو رایگان دریافت خواهند کرد افزود: اجرای این طرح از 26 تا 27 بهمن‌ماه در شهرستان بهاباد و همچنین بخش آسفیج و دهستان بنستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این دو روز با حضور بیش از 20 نفر از معلمان عضو داوطلب خانه هلال فرهنگیان استان در منطقه بهاباد کلاس‌های آموزشی و تقویتی ویژه دانش‌آموزان و در ادامه جشنی به‌مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار خواهد شد، ادامه داد: طرح نذر خدمت با مشارکت پزشکان داوطلب و خیران و همچنین مشارکت خانه‌های هلال استان به منظور ارائه خدمات بشردوستانه و با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم‌برخوردار، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت به روستاهای استان و ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزشی به منطقه محروم و کم‌برخوردار اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد مطرح کرد: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسئولان و فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان بهاباد انجام گرفته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در کنار اجرای این طرح، تیم بهداشت و درمان اضطراری BHCU معاونت بهداشت و درمان هلال احمر استان و دو تیم سحر جوانان هلال احمر شهرستان بافق و بهاباد نیز به همراه تجهیزات کامل در منطقه مستقر و ارائه خدمات خواهند کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با عنوان اینکه اجرای طرح «نیابت» و بازدید از خانواده شهدا نیز در این طرح انجام خواهد شد، گفت: در این طرح استقرار پنج تانکر دو هزار لیتری، تعدادی سبد معیشتی، بهداشتی و مقداری کاشی جهت کارهای ساختمانی توسط خیران و 10 دستگاه بخاری و ... در منطقه توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha